Güneydoğu gezimizin üçüncü durağı Devlet Bakanı Başmüzakereci Egemen Bağış'ın memleketi Siirt'ti.
Bir süre kaldığımız valilik binasında Bakan Bağış'ın BDP'li Belediye Başkanı Selim Sadak'ı "Evet" demeye ikna etme çabası etkili olmadı ama Siirt'in merkezinde etkili olduğu kesin. Bunu da iftar yemeğindeki kalabalık gösterdi. Başmüzakereci Bağış, o iftarda İsmet İnönü'nün imzasıyla başlayan Türkiye'nin AB yolculuğuyla, referandum arasında ilginç bir bağ kurdu;
"Türkiye'nin yakın tarihinde iki 12 Eylül var. Biri 12 Eylül 1963... Öteki 12 Eylül 1980... 1963'te Başbakan İnönü, Ankara Antlaşması'nı imzalayarak demokrasi yolculuğumuzun startını verdi. 12 Eylül 1980 askeri darbesi ise bu yolculuğa darbe vurdu. Şimdi önümüzde yeni bir 12 Eylül fırsatı var. İnönü'nün 12 Eylül'ü mü devam etsin, yoksa Kenan Evren'in mi? CHP'li kardeşlerimizin bunu düşünmesinde yarar var."
Siirt'e gitmişken sadece evet veya boykot çalışmalarını izlemedik. Devlet Bakanı Bağış'la birlikte bölgeye hayat verecek olan Alkumra baraj inşaatına da gittik. "Nihayeti bir baraj" yaklaşımıyla gittiğimiz alanı görünce doğrusu hepimiz şaşırdık. Karşımıza doğayı dizginlemeye çalışan devasa bir inşaat alanı çıktı. Botan Çayı üzerinde Türkiye'nin 4'üncü büyük barajı inşa ediliyordu.
Siirt'in ünlü Tillo (Aydınlar) ilçe sınırları içinde yapılan baraj inşaatında şu anda 1200'ü aşkın kişi çalışıyor. Tenis kortundan, voleybol sahasına kadar her şey var.
Limak'ın patronu Nihat Özdemir de oradaydı. Heyecan ve coşkuyla neler yapıldığını anlatıyordu;
"Burası bittiğinde Türkiye'nin 4'üncü büyük barajı olacak. Şu ana kadar inşaat alanında 2 bin kişiye doğrudan 10 bin kişiye de dolaylı istihdam sağladık. Alkumra Barajı bittiğinde sadece elektrik elde etmeyeceğiz, bölgenin rengi de havası da değişecek. Çevresine bol ağaç dikeceğiz. Amacım buraya özgü üzüm bağcılığını geliştirmek."
Tam o sırada devreye bir Siirtli giriyor.
"Artık bizim de denizimiz olacak..."
Bu söz üzerine sörflü, jet sky'li espriler yapılıyor ama gerçek olan şu ki, bölgede müthiş bir dinamizm var. Sadece Alkumra Barajı yaklaşık 500 milyon dolarlık bir yatırım. Aynı büyüklükte olmasa da Botan Çayı üzerinde 8 baraj daha yapılıyor. Bu yatırımların birçoğu da yakın gelecekte bitiyor.
Kısaca çok değil 5 yıl içinde bölge bambaşka bir çehreye kavuşacak.