Türkiye AB ilişkileri geliştikçe, çok da alışkın olmadığımız kurallar bir çoğumuzu şaşırtıyor. Örneğin telif hakkı ödemek...
Bugüne kadar isteyen istediği müziği veya markayı rahatça kullandı. Ama artık mümkün değil. Kamuya açık alanda bir kasetten bir parça da çalsanız bedelini ödemelisiniz.
Benzer bir durum markalar için de geçerli. Bunun en son örneği de Adana Kebap'la ilgili yaşanıyor. Adana Ticaret Odası, 'Adana Kebap'ın marka adını tescil ettirince kimse o adı kullanamaz oldu. Dolayısıyla telif hakkı ödemeyen restoranların mönüsünde artık 'Adana Kebap' seçeneği bulunmayacak.
Peki bu durum Adana Kebap'ı nasıl etkiler?
İstanbul'un ünlü restoranlarından Köşebaşı'nın sahibi Ali Akkaş, bu durumun Adana ismine zarar verdiğini belirtiyor ve şöyle diyor;
"Rahmetli Sakıp Sabancı, bize her geldiğinde şöyle diyordu; 'Allah sizlerden razı olsun, Adana Kebap'ı sokaktan alıp dünya markası yaptınız.' Şimdi biz dünya markası yaptığımız kebabı satamıyoruz. Çünkü telif hakkı isteniyor. Aslında Adanalılar dünya ünlülerine sunduğumuz kendi isimlerini öldürdüklerinin farkında değil. Bence Adana Kebap tekrar sokağa dönüyor." Adanalılara duyurulur!