YAZARLAR
Türkiye'de temsil ettiğiniz otomobil markasının bir modeli satılmaya başlanmış, resmi web sitesinde tüm detayları ve fiyatları var, ama o markanın çalışanları modeli duymamışlar bile! Telefondaki müşterilerine bu otomobil hangi ülkeden ithal ya da kaç yılında üretildi diye sormaktan da çekinmiyorlar.
Servis bölümünün, o otomobilin satışı için Türkiye'ye geldiğinden haberi yoksa satılan araç ertesi gün arızalansa ya da kaza yapsa, nasıl servis hizmeti verecek?
Üstelik bu otomobilin Türkiye'de satılması ihtimali olması bile onun farkında olmak için yeterli olması gerekiyor.
Sadece bu hafta yaşadığım tecrübeden değil, genel olarak servis ve satış bölümlerinin tam olarak bilgilenmemiş olduğu durumlarla sık sık karşılaşıyorum. Görevini çok iyi yapanlar da var. Benim haberim olmayan otomobilleri bana hatırlatanlar da. Onların işlerine olan saygılarına ben de şapka çıkartırım. Ama üst katta satılan otomobili, alt kattaki bilmezse bu işte bir eksiklik var demektir.
Çalışanlar önce markalarına bağlı olmalı. Markasındaki üretilen modellerden haberi olmalı. Yetkili bayi yöneticisinin, çalışanlarının bilgilerini sürekli denetlemesi gerekiyor.
Günümüzde bir otomobil sadece ulaşım aracı değil artık. Donanımlarıyla yaşam tarzınızı kolaylaştıran bir araç. Size bu aracı satacak görevlilerin, araca ve aracın donanımlarına çok iyi hakim olması gerekiyor. Aracın satılmaya başlayacağı tarihi de bilmeli, ne zaman hangi motor ve donanım seçeneklerinin ithal edileceğini de, teknik özelliklerini de. Siz bu sayede satış temsilcisinin elinde ne varsa ona muhtaç kalmayacaksınız. İstediğiniz motor ve donanımı ne kadar bekleyeceğinizi bileceksiniz.
Ama nerede… Bir yetkili satış temsilcisi sanki size gömlek satar gibi, bunun şu anda bu rengi var başka da elimizde yok diyor. Siz siyah renkli M beden gömlek isterken, kırmızı renkli XL beden gömlek alır mısınız?
Bayi önce satışı değil, sattığı markanın değerini düşünmeli. Sattığınız aracı bu sayede değerli kılarsınız. Müşteri de memnun bir şekilde sizin reklamınızı yapar.
DİĞER YAZILARI
- Zam Geldikçe Motorlar Ufalıyor Akaryakıt fiyatlarındaki durdurulamayan yükselişi otomobil tercihlerini yönlendiriyor. Tüketiciler, istedikleri otomobilin performansını ön planda tutmak yerine mümkün olduğu kadar az para ödeyip satın almaya yöneliyorlar. Her hafta ücretsiz olarak güncel otomobil fiyatlarını yayınladığımız otoborsa ekine bir göz atın. 22 Temmuz 2013, Pazartesi
- Elektrikli Babayiğit Geçtiğimiz haftalarda Toyota'nın Sakarya'daki üretim bantlarından inen Corolla'nın basın toplantısına Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün de katılmıştı. 16 Temmuz 2013, Salı
- Otokontrol Farkı Önümüzdeki hafta detaylı bir şekilde paylaşacağım Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’nden Sivil Ekipler Trafik Büro Amir Vekili Komiser Selami Yeşilbaş ile görüşmemizde çok ilginç ve önemli bilgiler edindim. 10 Temmuz 2013, Çarşamba