YAZARLAR

16 Temmuz 2012, Pazartesi
Yol Yardım Hızı
KORAY KODAL Yol Yardım Hızı
Yazarın Tüm Yazıları

Yolun ortasında aciz bir şekilde kaldığınızda yalnız olmamanız gerek. Bu konudaki tecrübelerimden aklımda kalan, 2009 yılında bir fotoğraf çekimi sırasında ortaya çıkan ihtiyacımızdı. Fotoğraf çekimlerini yaptığımız aracın elektrik aksamını uzun süre açık bırakınca aküsü bitmiş ve orada kalmıştık. Hemen ilgili yol yardımını aradık. "Honda Yol Yardım" bu noktada 15-20 dakika içerisinde yetişip, bizi mağdur etmeyerek aklımda yer etmişti.

Bu hafta aynı yol yardım hizmetine bir kez daha ihtiyaç duydum. Geçmişteki olumlu tecrübe, beklentimi arttırıyordu. Acaba kaç dakikada bize ulaşacaklardı? Yol yardım numarasını arayıp görevliye kısa bir durum bilgilendirmesi yaptım. Beni bir teknik uzmana bağlayıp telefonda yardım edilecek bir durum olup olmadığının tespit edileceğini söyledi. Durumun telefonda yardım edilemeyeceğini, akünün bittiğini söyledim. Böyle bir işlem için yol yardım ücretini de öğrenmek istedim. Telefonla beni arayıp, bilgi verileceği söylendi.

İlk telefon görüşmem dahil, 20 dakika sonra arandım ve akü şarjının yapılacağı tarifenin fiyatını öğrendim. Ama ben çoktan bir başka oto elektrikçisini bulup evime varmıştım bile. 20 dakika sonrasında yol yardım hizmetinin ücretini öğrenebilmiştim. Bence yol yardımı konusunda ücret tarifesi açık olmalı. Yolun ortasında çaresiz kalan müşteri uzun süre bekletilmemeli. Müşteriye hızlı bir şekilde çözüm üretilmeli. Bu durum, sadece trafik akışını değil, markanın satış sonrası hizmetlerini etkiler. Eminim ki cevap bulmadaki bu yavaşlık kısa sürede düzeltilecektir.

SATIŞ SONRASI

Bir otomobil satın alırken, sizin de kriterleriniz arasında satış sonrasında sunulan hizmetlerin kalitesi gelmiyor mu? Benim geliyor. Bir otomobili tercih etmemde ilk sırada fiyat, ikinci sırada garanti kapsamı ve satış sonrası hizmetler geliyor. Yıllarca belli bir markayı kullandım ve o markanın bütün servislerine tek tek gittim. İçlerinden çok başarılı olanı da vardı, çok kötü olanı da... Sahibi olmadığım otomobil markalarının servisleriyle ilgili kötü yorumları duyunca, o markadan bir miktar daha soğuyorum. Bu sadece otomobil satın alma kriteri değil bir yaşam biçimidir. Hatasız işletme bulmak çok zor. Ama önemli olan hataların düzeltilip geliştirilmesidir.

SON DAKİKA