YAZARLAR

02 Temmuz 2012, Pazartesi
Uzun Yol Otomobili
KORAY KODAL Uzun Yol Otomobili
Yazarın Tüm Yazıları
Uzun yol otomobili seçerken günlük olarak, şehir içinde kullanılandan biraz daha farklı öncelikler kendini gösteriyor. Bu konuyu bizzat deneyenlerden biri olarak tecrübelerimi paylaşmak istiyorum. Rotam bu sefer Ege kıyıları. Ege'yi sokak sokak, köy köy arşınlayacağım otomobilim ise Renault Fluence. Uzun yola gidilecek otomobilin bir depo ile en az 700-800 km yol yapabilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü her zaman ana yolda, yakıt istasyonlarının bolca olduğu bir rotada yol almayabilirsiniz. Tabi ki bagaj hacmi de çok önemli. 5 kişilik bir ailenin bir haftalık tatili için gerekli olan eşyaları rahatlıkla bagajına sığdırabilen Fluence, bu konuda da sınıfı geçiyor. Canınız yeni yerler keşfetmek isteyebilir. Bunun için uzun menzil önemli. Motor, düşük yakıt tüketimi sağlarken çok hissiz de olmamalı. Bu noktada Renault Fluence 1.5 dCi'ın oldukça başarılı olduğunu söyleyebilirim. Araç yüklü bir durumdayken ve hız kurallarına uyulduğunda, maksimum 6.3 lt/100 km'lik tüketim elde etmem de beni memnun etti. Test aracının EDC şanzımana sahip olması, yolculuğun daha da konforlu geçmesini sağladı. Konfor için düşünülen deri koltuklar, açık renkli olmalarıyla güneş ışınlarını yansıtıyorlar. Uzun yol otomobilinde artık olmazsa olmazlar arasında bulunması gerektiğini düşündüğüm navigasyon sistemi de Fluence'da var. Yeni yerler keşfetmekten bu sayede hiç çekinmedim. En azından kaybolduğumda, beni başladığım noktaya tekrar geri getirebildi. Ama navigasyon haritasının güncel olmaması, birçok noktada, benim sisteme yol tarif etmeme sebep oldu. Artık kompakt sınıfta görmeye başladığımız araç içi donanımlardan 220V priz ise Fluence'da yok. Tüm bu tabloya bakıldığında, 2.000 km sonunda Renault Fluence 1.5 dCi EDC, uzun yola korkmadan gidilebilecek otomobillerden biri olduğunu gösterdi.
SON DAKİKA