Hatay, kamyon çöplüğüne dönmüş. İş yok. Çöplükte 7 bin 500 kamyon yatıyor. Kamyonlara iş bulmak kimin işi? Kontağı şoför çevirecek, yükü ihracatçı koyacak. Yolu açmak ve açık tutmak kesinlikle hükümetin işi değil mi? Uluslararası yetki belgesine sahip 213 şirket, sayısı 15'i geçmeyen banka genel müdürüyle kıran kırana pazarlıkta. Bankacılar, Hatay'ı yol yapmış. Hataylı nakliyatçıların kullandığı kamyon kredisi 75 milyon euro. Bunun 35-40 milyon eurosu batık.
Ulaslararası Nakliyeciler Derneğinin'nin Antakya'daki Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Yılmaz "Dernek olarak şirketlere bir yıl ödemesiz 200 bin liranın üstünde kredi kullandırılmasını önerdik" dedi.
Bu para derde deva olur mu? SGK borcu ve Motorlu Taşıtlar Vergisi için evet ama ticari yatırımlar için hayır. İhracatçı ve nakliyatçı çözüm arıyor. Mersin üzerinden deniz yoluyla Mısır'a mal taşıyıp, sonra karayı kullanıp tekrar deniz yoluyla S. Arabistan'a ulaşmak kolay mı? 15 günlük yol 35 güne çıktı. Uzayan yol teslimat süresini uzattı. Artan navlun, yiten rekabet avantajı, kaçırılan fırsat! Çözüm, diplomasi zekâsından geçiyor.
Devam edecek...