Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MELİHA OKUR

Marka ekonomisi

AVM'lerdeki mağazalar dolar üzerinden kiralanıyor.
Kur arttı mı, mağaza sahipleri hemen harekete geçiyor, TL ile kira diye bastırıyor. Bu doğru bir davranış mı? Yanıtı AYD Başkanı Hakan Kodal veriyor: "Kira, cironun yüzde 15'i bile değil. Kurdaki yüzde 20 oynama perakendeye yüzde 2-2.5 maliyet yüklüyor. Sıkıntı kur artışından kaynaklanmıyor, kâr marjlarıyla ilgili.
Dünya yeni bir dönemden geçiyor. Ekonomisi güçlü olan gelişmekte olan ülkelerin uzun vadede para birimleri güçlenecek. 6 ayda çalkantı olabilir ama 2-3 yıl sonra da güçlü TL ile yola devam edilecek."

***

Peki, AYD'ye göre perakendedeki sıkıntı ne? Kodal yanıtlıyor: İlk başta tekstil ithalatına getirilen vergi. Korumacılık ile bir yere varılır mı? İthalatın yüzde 30-40 etkisi olacak, daha şimdiden tekstilde maliyetler yüzde 5-10 arasında yukarı çekildi.
Üretime her an müdahale etmekten vazgeçmeliyiz.
Üretim ekonomisinden marka ekonomisine geçmeliyiz.
Türk perakendecisinin yurtdışında henüz 2 bin 500 mağazası var. Bir gün bizim perakendecimiz de yabancı markalarla rekabet edecek.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA