İstanbul Moda Haftası'nda (İstanbul Fashion Week) moda kültürümüzü, üretim gücümüzü sahneliyoruz. Çünkü artık hazır giyimde fason üretim yapan ucuz ülke değiliz. Hedefimiz büyük. Her şey bir yana bu ayın ortasında başlayacak olan "New York Moda Haftası" öncesi moda zincirine "İstanbul Moda Haftası" olarak eklenmeye çalışıyoruz.
O yüzden İstanbul Konfeksiyon ve Tekstil İhracatçı Birlikleri'nin (İTKİB) yarattığı bu sinerjiyi önemsiyorum. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi ile Moda Tasarımcılar Derneği (MTB) Başkanı Bahar Korçan, birbiriyle kavga etmekten başka iş yapmayan hazır giyim sektörünü bir araya getirmeyi başardı.
Deri Tanıtım Grubu, İstanbul Moda Akademisi (İMA) ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMT) bu organizasyonda yerini aldı. Sanayici ve tasarımcı nihayet ortak dille konuşuyor. Katma değer yaratmak için çaba harcıyor. Malum, iki ay sonra Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) çatısı altındaki 59 ihracatçı birliğinde seçim yarışı başlayacak. Sektör seçim öncesi önemli bir tartışmaya nokta koydu. Tek yürek oldu. "Moda-marka" kültürünün adresi artık "İstanbul Fashion Week!.."