Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MELİHA OKUR

Sabancı'ya liderlik yakışıyor

Türkiye'nin iki büyük grubu var.
Biri Koç Holding, diğeri Sabancı Holding. Koç Grubu, büyürken tüketimi hedefledi . Tüketim malları üretti, tüketiciye yakın oldu. Perakendeye ağırlık verdi.
Otomotivde pazarlama yerine yarı yarıya ortaklığa gitti. Enerjide son iki yılda müthiş bir stratejik hamle yaptı, atağa kalktı.
Aygaz ile Stat Oil ortaklığının arkasından Tüpraş' ın satın alınması, Koç Grubu'nu küresel yolculukta öne geçirdi.

Portföy yenilenmeli
Sabancı Holding ise Adanalı 5 kardeşin öncülüğünde sanayinin candamarı olan ara malları üreterek farklılığını ortaya koydu.
Sanayicinin tekerleğinin dönmesi Sabancı'nın üretimiyle de çok bağlantılıydı. Sabancı'nın gücü, yarattığı katma değeri ve insan kaynağı, bu anlayış üzerine oturdu. Hatta Rahmetli Sakıp Sabancı "sanayici kimliğine" özel bir itina gösterdi. Sosyal sorumluluk projeleriyle birlikte holdingin maestrosu oldu.
Bugün Sabancı Holding'in maestrosu Güler Sabancı.
Ve holding, bir yol ayrımında.
Görünen o ki, ya küçülecek ya da küresel dünyayla bütünleşecek. Sabancı Holding bir an önce karar verecek. Elindeki portföyü yenileyecek.

Büyük hedef
Çünkü Sabancı Holding'te finansın ağır lığı kârlılıkta yüzde 70'i buluyor. Bir Akbank herşeye yetiyor.
Oysa entegrasyon, sanayicinin gerçek gücü. 68 şirket, 49 bin çalışan ve bölgesel bir gücü temsil eden " Sabancı birikimi", tüm hissedarlarıyla birlikte Sabancı'yı 2050' ye taşıyacak alanları, sektörleri şimdiden belirlemek zorunda.
Ama ufukta enerji sektörü dışında ortaya konulan "büyük hedef" yok.

Bölgesel
güç
Galiba aile içi sorunlar Türkiye'nin sorunu. Sabancı Holding'te üçüncü kuşağı temsil eden 16 kişi bugün farklı yolculuğa çıkmış durumda.
Direksiyonda oturan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, "enerji" diyor. Ama grubun Tüpraş özelleştirmesine niye girmediğini anlamak pek mümkün olmuyor.
Kordsa Global kuruluyor, ama Sabancı otomotivde ağırlıklı olarak pazarlama yapıyor. Kordsa'nın ana hammaddesi dışarıdan geliyor. Kord bezi tecrübesiyle Sabancı, küreselleşme yolculuğuna çıkıyor.
Bu bir adım, hayırlı olsun. Ancak kord bezi birikimi küreselleşmeye yetmiyor. Tekstil, lastik, çimento, ambalaj ile başlayan Sabancı yolculuğunda bugün finans, perakende, gıda, pazarlama öne çıkıyor.
Sabancı demek sanayi demek...
Sabancı'ya liderlik yakışıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA