Kentler arası rekabet, en az ülkeler arasındaki kadar önemli hale geldi. Küresel arenada artık kentlerin kıyasıya yarışı gündem konusu...
Hele ki kentleşmenin %80'e tırmanacağı yakın gelecekte, tıpkı tarihteki gibi şehir devletlerden söz edebiliyoruz.
Dünyada 1 milyon yerleşke var. Bunların 18 bini turizm varış noktası… 1000 civarında büyük kent var ve küresel ekonominin %80'ini 100 kent üretiyor. İstanbul bunların arasında… Eğer 2023'te ilk 10 ülke olacak isek, halen ilk 16'daki Türkiye'yi olduğu gibi ilk 20'deki İstanbul'u da dönüştürerek büyütmek zorundayız.
Bugün Türkiye ekonomisinin yaklaşık üçte biri İstanbul'da oluşturuluyor.
Eğer İstanbul'da bir sorun varsa, Türkiye'de sorun var demektir.
Her 7 kişiden biri burada yaşıyor ve bu insanlar ulaşmak zorunda…
Trafik, bu anlamda İstanbul için en az olimpiyat kadar önemli… Zira trafik varsa, insanlar işe, siparişler işyerine ulaşamıyor demektir. Hal böyle olunca Marmaray'ın üstlendiği hayati rol daha da belirginleşiyor.
İkinci Marmaray'ın yolda oluşu, beni fazlasıyla heyecanlandırdı.
İncirli'de çalıştığım Son Havadis gazetesi günlerimi hatırlıyorum. Söğütlüçeşme'ye ulaşmam, en az 2 saat alıyordu.
Şimdi İstanbul'u 30 dakikada yerin altından raylar üzerinde boydan boya geçebileceğim.
Bu yeni proje, benim için sürpriz oldu. Kentimin yarınına daha fazla inandım ve Yeni Türkiye'nin Yeni İstanbul'unun ancak böylesi devasa projelerle var edilebileceğini gördüm.
2023'te çok farklı gelecek bizi bekliyor olacak İstanbul'da…
Ulaşımını çözmüş, çevreyi halletmiş, kentsel dönüşümünü tamamlamış, rekabet gücünü katlamış ve habitatına daha iyi bir yarın sunan, aziz İstanbul…