65. Hükümet'in programı dün TBMM'de onaylandı. Hayırlı olsun... Benim Binali Yıldırım hükümetinden en büyük beklentilerimden biri de canım kadar sevdiğim memleketim İzmir'in gelişme ve büyümesini en üst seviyeye getirmesidir...
***
Binali Yıldırım aynı zamanda
İzmir milletvekili. İzmir'i çok çok iyi tanıyor. İzmir'in muhteşem doğal liman konumunu ve dolayısıyla ekonomik potansiyelini çok iyi biliyor. İzmir için enfes projeleri var.
Eğer o projelerin yarısı bile hayata geçse İzmir Türkiye'nin en güçlü ikinci ekonomik ve finansal merkezi haline gelir. Ki olması
gereken de budur...
***
Binali Yıldırım'ın her zaman belirttiği gibi
İzmir Türkiye'nin en zengin ve en gelişmiş ikinci şehri olmak zorundadır. Hayatın ve tarihin doğal akışı bunu gerektiriyor. İzmir'in hak ettiği konum budur.
Tarih boyunca da İzmir İstanbul'dan sonra bu coğrafyanın en büyük ve en zengin ikinci şehri olmuştur. Şu an ise güzel şehrimiz İzmir çok geri bir pozisyonda...
***
Binali Yıldırım'ın İzmir ile ilgili projeleri içinde en önemlilerinden biri İzkaray olarak da bilinen
İzmir Körfezi Geçiş Köprüsü'dür. İzmir Körfezi'ne muhteşem bir gerdanlık olacak bu köprü 2019'a kadar bitirilecek. Bu projenin trafik ve ulaşım etüdü, güzergâh ön projeleri, jeoteknik ve jeolojik etütler, tünel ön projeleri, fizibilite etütleri, yapay ada ön projeleri gibi hazırlıklar gerçekleştirildi ve bitti...
***
Projenin inşaat aşamasında kuzey ve güneyde iki adet olmak üzere kırma eleme tesisi (İnşaat için gerekli malzemeyi sağlayacak taş ocağı), 2 adet beton santrali ve bir adet de asfalt plent tesisi inşa edilecek. Kurulacak ek tesisler için Çevre Kanunu kapsamında ayrıca gerekli izinler alınacak. Çiğli'de 2'nci Ana Jet Üsttü Mevkii'nden start alacak yeni proje kapsamında Narlıdere Sahilevleri'ne karayolu bağlantısı sağlanacak. Projeye göre raylı sistem için de ayrıca güzergâh belirlenirken,
Karşıyaka Mavişehir'den başlayacak hat, yine İzmir Körfezi'nden Üçkuyular'a bağlanacak. Körfez altından yapılacak ve Türkiye'de ilk olacak batırma tünel yöntemi ile kentin iki yakası Marmaray benzeri bir sistemle birbirine bağlanacak...
***
Proje dahilinde 2693 metrelik denizaltı tünelinin (tüp geçit) yanı sıra, körfez içinde ve körfez kıyısında
iki adet yapay ada kurulacak. Çiğli'yi Balçova'ya bağlayacak projeye göre, körfezin iki yakası arasında ulaşım bütünlüğü sağlanması hedeflenirken, körfez özel bir köprü ile geçilecek ve köprü bitiminde oluşturulacak yapay bir ada ve batırma tünel ile buradan gemilerin geçişine olanak sağlanacak. İzmir Çevre Yolu'nu kısaltacak proje dahilinde güzergâhta bir de Mavişehir- Üçkuyular tramvay hattına yer verilmesi planlanıyor...
***
Projeye göre, toplam 4.2 kilometre uzunluğunda körfez köprüsü, 880 metrelik yapay ada, bin 800 metrelik batırma tüp tünel ve 16 bin 400 metre de raylı sistem inşa edilecek. Ayrıca mega proje kapsamında toplam 6 şeritli otoyol ve 2 şeritli raylı sistem güzergâhı bulunacak. Proje tamamlandığında mevcut güzergâhtaki 70 dakikalık yolculuk süresi 10 dakikaya inecek. Karbon salınımı trafikten kaynaklı çevre kirliliğinin azaltılması da hedefleniyor.
İzmir Körfezi'ne bu enfes gerdanlık projesi İzmir için çok önemli ve 2019'a kadar Binali Yıldırım hükümeti tarafından bitirilecek...