Perakende sektöründe Türkiye'deki en cesur yatırımlarından birini bu sektörün duayen isimlerinden biri olan Mudo markasının yaratıcısı Mustafa Taviloğlu, oğlu Ömer Taviloğlu ile birlikte yaptı.
Öyle ki dünyanın önde gelen markaları Habitat ve Crate&Barrel, Türkiye operasyonlarını başarıyı yakalayamadıkları, istedikleri pazar büyüklüğüne kavuşamadıkları gibi birçok gerekçeyle kapattığı bir dönemde, Mudo yenilikçi, en ince detaylara kadar düşünülmüş yeni Mudo Concept ile 'Türkiye bizim cazibe merkezimiz ve biz Türkiye'ye inanıyoruz' mesajı verdi ve perakendeyi de salladı.
Perakendeyi salladı derken bunu tabii ki ben söylemiyorum. Geçen hafta sonu Mustafa Taviloğlu, 15 milyon lira harcayarak açtığı yeni Mudo'yu göstermek üzere iş dünyasına davet verdi. Davet dediğim, cumartesi ve pazar günü, gün boyu gelen herkese Ömer Taviloğlu ve ekibiyle birlikte mağazayı gezdirdi. İstinye Park'ın yatırımcılarından Zafer Yıldırım, Roman markasının sahibi Turgut Toplusoy ve Suzan Toplusoy, Türkiye'de 11 alışveriş merkezinin sahibi Multi Türkiye Başkanı Kemal Kaya, Mar Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Münir Özkök, sanayici Hüsamettin Kavi ve Sedat Aloğlu, Tabanlıoğlu Mimarlık'tan Melkan Gürsel ve Murat Tabanlıoğlu, Simit Sarayı'ndan Abdullah Kavukçu, QNB Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras ben içeriye girdiğimde karşılaştığım isimlerden bazılarıydı.
Mağazada geçirdiğim zaman içinde bankacılık, perakende ve avm sektörü başta olmak üzere iş dünyasından onlarca kişiyle sohbet etme fırsatı buldum. İthal mobilyaya gelen verginin ardından zor günler geçiren Mudo'nun bankalarla anlaşıp, bazı önemli varlıklarını da satıp düze çıkarak, yeniden böylesine önemli bir yatırımla sahne almasının herkese moral verdiğini gördüm.
Tabii bu arada Mustafa Taviloğlu'nun yeni konseptte mimarlarla çalışarak, yerlilik oranını yüzde 20'den yüzde 60'a çıkarması da gözümden kaçmadı. Maslak'ta dev bir alanda mimarinin çok ön planda olduğu, sergilemede detayların dikkat çektiği yeni konsept mağazanın içine, kahve ve restoran ile çiçekçi de yerleştirilmiş ve böylece insanların daha uzun zaman geçirmesi hedeflenmiş.
Mudo markasını ev alanında orta ve üstü sınıfa taşıyan Mustafa Taviloğlu için sohbetlerde hep, "Mudo markasının yaşaması şarttı. Taviloğlu bu ülkenin rol modellerinden. Bugün burada çok yenilikçi bir girişimle karşı karşıyayız" konuşmaları yapıldı o gün.
Taviloğlu ise Türkiye'nin geleceğine olan güveni bu yatırımla göstermiş oldu. Kasım ayında perakende sektöründe kimle konuşsam yaprak kımıldamıyor diyordu. Aralık ayına sektöre moral olan Mudo'nun yatırımıyla girmek sanırım herkese iyi geldi.