İş dünyasında tüm planlarını bugün yaşları 4 ila 24 arasında olan milenyum kuşağına göre yapanlar kuşkusuz kazanacak. Önceki gün denimde dünyanın en önemli fuarı olan Kingpins Show Amsterdam'da yer alan Türkiye'nin önde gelen denim üreticisi Çalık Denim tarafından organize edilen ufuk açıcı bir konferansa katılma şansı buldum.
Çalık Denim tarafından kurgulanan ve 'Ever Evolving Talks' adı verilen konferansın ilki Amsterdam'da gerçekleşti ve itinayla seçilmiş konusunda uzman birbirinden ilginç konuşmacıların kısa ama dopdolu konuşmalarından oluşan paneller ve "Ted Talks"vari ana konuşmacıların 20 dakikalık harika sunumları derken aslında tam 4 saati TheaterAmsterdam'ın muhteşem anfisinde geçirdik ama salonu hıncahınç dolduran ve dünyanın dört bir yanından gelmiş tasarımcılar, sanatçılar, şirket yöneticilerinden tek bir kişi dahi konuşmaların tamamı bitmeden mekandan ayrılmadı.
Çalık Denim Genel Müdürü Hamit Yenici ve Pazarlama Müdürü Pınar Demirel, sadece denimi konuşmanın anlamlı olmayacağından yola çıkarak modanın geleceğini sürdürülebilirlik, milenyum kuşağı, trendler, çevre, hız, mobilite gibi günümüzün önemli konuları üzerinden tartışmayı amaçladıklarını söylüyorlar ki sanırım girişimci BJ Cummigham ve Dio Kuruzawa tarafından yönetilen konferans tam da bunu başardı.
Giyilebilir teknolojinin geleceği, sürdürülebilirliğin markalardaki yeri, milenyum müşterisinin kimliği, işbirliğinin önemi, sadelik, basitlik ve yenilikçiliğinin başarıda oynadığı rol birbirinden ilginç isimler tarafından masaya yatırıldı.
Gelelim toplantıdan çıkardığım sonuçlara, önümüzdeki yıllarda teknolojiyi, yapay zekayı olabildiğince çok işlerin içine katarak milenyum müşterisinin ne istediğini tam olarak tahmin etmeyi başaran markalar en başarılı markalar olacak. Ahlak, demokratikleşme, çevre konusunda aşırı duyarlı milenyum kuşağı bir o kadar da özgürlüğüne düşkün, otoriteye meydan okuyor, iş konusunda çok seçici ve en çok istedikleri de girişimci olmak. Bu kuşağın yediği, içtiği, giydiği, gittiği kısacası yaptığı herşey önümüzdeki dönemin trendlerini belirleyecek. Unutmadan bu kuşak yakın bir zamanda iş dünyasında önemli konumlara da gelecek. Türkiye'de sadece 20 ila 24 yaş arasında şu anda 7 milyon genç var.
Gelecek hem de çok yakında hepimizi derinden etkileyecek. Hazır mıyız?