Dünyanın en büyük perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC, Fransa'nın Cannes şehrinde düzenleniyor. Bu yıl da Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyoncular İhracatçılar Birliği (İHKİB) güç birliği yaparak bu fuarda Türkiye'nin önde gelen markalarının yer almasını sağladı.
Turkuvaz Medya Grubu ve özellikle de Sabah gazetesi olarak bizler de Türk markalarının global yolculuğunda onlara destek vermek için ekip olarak Cannes'da yer aldık.
Fuar sırasında moderatörlüğünü üstlendiğim bir de panelimiz vardı. Türkiye'nin yurtdışında hızla mağaza açan ve artık global oyuncu olmak hedefiyle yeni bir stratejide buluşan markaları hedeflerini ve global yolculuklarını anlattı.
Ne ilginç ki perakendenin öncü markaları tek tek kendilerini anlattıktan sonra salondan sorular; Polonya, İran ve Pakistan perakende sektörünün uzman isimlerinden geldi. Hepsi de "Bizim ülkemizdeki büyüme planlarınız nedir? Ne zaman daha güçlü gireceksiniz" minvalindeki sorulardı.
Gördüğüm şu oldu. Orka Holding (Damat ve Tween) Roman, Colin's, Avva, Kiğılı, Doğtaş Kelebek, İnci Deri ve Network gibi Türkiye'de kendini çoktan kanıtlamış markalar yurtdışı pazarlara son derece hakim ve bu pazarlarda adeta bir kuşatma taktiğiyle yer alma peşinde. Hızla da büyüyorlar. MAPIC'teki Avi Alkaş'ın ekibi tarafından hazırlanan 'Turkish Brands' Türk Markaları standı gün boyu diğer ülkelerin sektör temsilcilerinin ziyaretine ev sahipliği yapıyor.
BMD Başkanı Sinan Öncel ve Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, Orka Holding'ten Osman Arar, İpekyol'dan Nejdet Ayaydın, Avva'dan Volkan Atik ve Nihan Gedikli, İnci Deri'den Genel Müdür Hakan Sahillioğlu gibi sektörün önde gelen isimleri de Gönül Kahvesi'nin sürekli Türk kahvesi servisi yaptığı Türkiye standını hiç yalnız bırakmayan isimler oldu.
Birlikten nasıl güç doğduğunu, birbiriyle rekabet eden markaları olmasına rağmen Türk firmaları yurtdışında çok güzel birliktelik gösteriyor son zamanlarda ve işte bu yüzden de çok güzel sonuçlar alınıyor.