Bir yıl kadar önce büyük otel zincirlerinden Starwood'u 12.2 milyar dolara satın alarak dünyanın en büyük otel zinciri olan Marriott Otel Grubu'nun Başkan Yardımcısı Phill Andreopoulos ile büyülendiği İstanbul Boğazı'nda bir teknede tanıştım.
Etrafa 'Eşsiz boğazın hangi noktasında, hangi otelimizi açsak' der gibi bakıyor ve bu arada bana Türkiye'deki karar verdikleri büyüme politikalarının gerekçelerinden söz ediyordu.
Westin, Sheraton ve St. Regis gibi ünlü otel markalarını barındıran Starwood ile birlikte Marriott'un dünya genelinde otel sayısı 5 bin 500'e ve oda sayısı da 1 milyonun üstüne çıktı.
Bu büyük otel zincirinin Türkiye yatırımında yeni büyüme stratejisi ise Four Point by Sheraton markasını İzmir'de bu yıl açan Er Yatırım ile başlıyor.
Er Yatırım Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat'ın da aramızda olduğu sohbette, Phill Andreopoulos, Türkiye'nin yaşadığı binbir badireye rağmen kendi şirketleri açısından taşıdığı büyük potansiyeli anlatması dikkatimi çekiyor.
Er Yatırım, "Markalı şehir içi otel yatırımcısı" olarak ilk olarak 20 milyon dolarlık bir yatırımla, eylül ayında Four Points by Sheraton İzmir'i açmıştı. Şimdi öğreniyoruz ki markanın franchise haklarına sahip olan şirket, önümüzdeki 10 yıl içinde ağırlıklı İstanbul'da olmak üzere Türkiye genelinde 300 milyon dolarlık bir yatırımla Marriott'un marka otellerinden toplamda 20 tane açacak.
Çelikkanat, İstanbul'da Kağıthane, Gebze, Kartal ve Ataşehir'deki projeler üzerinde çalıştıklarını ve yaklaşık 1000 kişiyi istihdam edeceklerini söylüyor.
Gördüğüm kadarıyla potansiyelinin farkında olan yabancı şirketler Türkiye'nin geleceğine yatırım yapmak konusunda hiç de çekimser değil. Sizce kazanan kim olacak?