Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt ve İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk ile birlikte yolumuzun Manchester ve Leeds'e düşmesinin sebebi, Beşiktaş Futbol Kulübü'yle sponsorluk anlaşmasının ayaklarından birinin daha gerçekleşmiş olmasıydı. Beşiktaş Başkanı Fikret Orman ve Gökhan Öğüt, rakiplerini forma sponsorluğu konusunda geride bırakmayı başardı. Vodafone 29 milyon dolara 5 yıl süreyle Beşiktaş'ın forma göğüs sponsorluğunu aldı.
Yeni formaların tanıtıldığı ve Beşiktaş'ın emektarlarından 'malzemeci' Süreyya Soner'in rol aldığı reklam filmi ilk kez Leeds'teki toplantıda gösterildi.
Fikret Orman'ın, borç yükü altında ezilen kulübe başkan olduktan sonra birbiri ardına önemli adımlar attığını izliyorum. Vodafone Türkiye'nin çiçeği burnunda yeni CEO'su Gökhan Öğüt ile önemli bir anlaşmaya imza attı mesela. 145 milyon dolarlık anlaşmanın bir ayağında 110 milyon dolarlık isim hakkı vardı. Vodafone Arena'nın yapımı son sürat devam ediyor ve Fikret Orman'dan öğreniyorum ki şu anda Türkiye'de devam eden 26 stat inşaatından sadece Vodafone Arena devlet yardım olmadan kendi kaynaklarıyla yapılıyor.
Dev ekonomi!
Futbol ekonomisinin büyüklüğü, bu sporla adını duyuran diğer ülkelerdeki kulüplerin geldiği nokta, Türkiye'nin önünün çok açık olduğunu gösteriyor.
Ender Buruk, dünyada futbol ekonomisinin 200 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını söylüyor.
Örneğin ABD'de 20 milyar dolarlık bir futbol ekonomisi varken, Türkiye'de bu rakam 795 milyon dolar seviyesinde. Buruk en son Dünya Kupası'nın gerçekleştiği Brezilya'da ise toplam 1.5 milyar dolarlık sponsorluk anlaşması yapıldığına dikkat çekiyor. Özetle futbol gelecek vaat ediyor.
Bir GSM operatörünün futbol takımına sponsor olması ve adını stada vermesinin cep telefonu kullanıcıları ve futbolseverleri sevindirecek bir tarafı da daha var.
Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt, Vodafone Arena'yı akıllı stat yapacaklarını ve başlangıçta proje için 5 milyon dolarlık bir bütçe ayırdıklarını söylüyor. Ancak son teknolojilerle donatılacak stadyum bittiğinde bu rakamın da üstüne çıkacaklarını ekliyor. Yani stadyumlarda sosyal medyayı kullanamama, fotoğraf ve video yükleyememe gibi sorunlar Vodafone Arena'da yaşanmayacak. 41 bin kişi aynı anda internetten takımlarını destekleyecek özetle.
Beşiktaş'a ait 52 mağaza var. Birkaç yıl öncesine kadar yılda 50 bin kadar forma satılıyordu.
Fikret Orman bu rakamı bir-iki hamleyle 200 binlerin üzerine çıkardı.
Şimdi Vodafone işbirliğiyle formalar, operatörün bin 250 satış noktasında satılacak.
Bu yıl hedef 400 binin üzerine çıkmak. 2018'de dünyada 10 milyar taşınabilir cihaz olacak. 2017'de 2.6 milyar insan sosyal medyada aktif olacak. Bir futbol takımına sponsor olmanın önemini bu iki rakam ortaya koyuyor.