Dünyanın en etkili okullarından biri olan Harvard Business School (HBS) geçen yıl Türkiye'de de Araştırma Merkezi açınca büyük bir merakla hangi şirketlerin 'vaka' çalışmalarının yazılacağını merak etmeye başlamıştım. O günlerde HBS Uluslararası Merkezler ve gelişimden Sorumlu Dekan Baş Yardımcısı Felix Oberholzer-Gee ile sohbet ettiğimde öğrenmiştim ki Harvard artık ABD'den ilginç hikayeler çıkmadığını düşünüyor ve vaka konusunda gelişmekte olan ülkeler giderek dikkat çekiyor.
Türkiye de bu ülkeler arasında öne çıkıyor. HBS Araştırma Merkezi Türkiye Direktörü Esel Çekin, ilk yıl 6 şirketin 'vaka'sını yazmak üzere çalışmalara başladı. Peki bu şirketler hangileri? Henüz isim isim bilmiyorum ama birinin 'vaka' olacak kadar ilginç başarı öyküsünün Harvard'ın dikkatini çektiğini söyleyebilirim.
Geçen gün tılsımlardan yola çıkarak mücevherde özgün bir marka çıkaran ve ne yazık ki Kapalıçarşı'da da en çok taklit edilen marka unvanına da sahip olan Ece Şirin'in Bee Goddes'ı Harvard'ta okutulacak 'vaka'lardan biri olma yolunda.
Harrods'tan gelen rekor!
KAGİDER'in Türkiye'nin en başarılı 10 kadın girişimcisinden biri olarak seçtiği Ece Şirin, en son markasını Londra'da lüksün bir numaralı merkezi Harrods'a da sokmayı başarmış, üstelik satış rakamlarıyla öylesine dikkat çekmiş ki mağazanın her yılbaşında özel hazırladığı vitrinleri için seçtiği 7 mücevher markasından biri yine Bee Goddes olmuştu. Ece Şirin, Anadolu'nun Ana Tanrıçası'nı sembolize eden Artemis'in yer aldığı vitrin çok beğenildiğini ve Harrods'ta satış yapan 16 mücevher markası arasında en çok satış yapan 2'nci marka haline geldiklerini söylüyor. Öyle görünüyor ki daha önce Harvey Nichols'a da girmeyi başaran Bee Goddes, Türkiye'den çıkan ve dünyaya açılmayı başarabilen lüks marka olarak adından daha da çok söz ettirecek.
İşte profesyonel hayatta 20 yıl çalıştıktan sonra bambaşka bir yolculuğa, serüvene atılan Ece Şirin'in 7 yıl gibi kısa sürede başardıkları Harvard'ı etkilemesine şaşırmıyorum.
Simit Sarayı neden olmasın?
Bu arada dün bu yazıyı yazarken, posta kutuma Simit Sarayı'nın Suudi Arabistan'ın en büyük yatırımcı şirketlerinden biri olan Al Hokair Group ile master franchise sözleşmesi imzaladığı haberi düştü. Simit Sarayı İcra Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu ile A Haber'de yayınlanan İş'te Hayat programımda sohbet ettiğimde öğrenmiştim ki New York'un ünlü 5.Cadde'si olmak üzere Manhattan'da arka arkaya Simit Sarayı dükkanları açacaklar. Öyle görünüyor ki hem batıda, hem de Orta Doğu'da aynı anda büyüme planı devrede. Simit Sarayı, 2018 yılına kadar Orta Doğu'da 100 mağaza daha açacakmış. Büyüme planları hedefledikleri gibi giderse bu markada 2018 yılında Türkiye'de 440, yurtdışında da 560 mağazaya ulaşacak. Harvard Business School ne düşünür bilemem ama bence bu markada 'vaka' olacak hızda ve ilginçlikte büyüyor.