Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

ABD'deki durgunluk bizi etkilemedi büyüdük!

Büyük durgunluk yaşayan ABD'de lüks çikolata pazarı yaklaşık 1 milyar dolarlık bir hacme ulaşmış. Godiva'nın satışlarındaki artış çift haneli olmuş. Pazarda lider olmak için yeni stratejiler uygulayan Godiva'nın en büyük müşterilerinden biri bin 200 mağazası olan Target. Sırada Seven Eleven mağazaları var. Godiva'daki değişimi şöyle özetlemek mümkün. Daha önce Godiva çikolata pazarında çok tepede bir yerde pozisyonlanmıştı. Yani bu özel çikolatanın tadına varmak herkese nasip olamıyordu. Prestijli bir yeri vardı ama erişilebilir değildi. Çikolata konusunda ciddi bir geçmişi olan Ülker Grubu ve patronu Murat Ülker, Godiva'nın erişilebilir olması ve global pazarda liderliğe oynaması için strateji değişikliği konusunda yönetim kurulunu ikna etmeyi başardı. CEO Jim Goldman da daha önce bir türlü kabul ettiremediği yeni pazarlar ve yeni ürünler konusunda derin bir nefes almış oldu. Godiva sadece özel günlerde çok pahalıya satılan bir çikolata olmamalıydı, insanın kendini ödüllendirmek için daha erişilebilir fiyat kategorisinde yer almalıydı. Yani özel paketiyle 150 dolara kadar satılan Godiva'nın 10 dolara satılan ürünleri de olmalıydı. İşte tüm bu anlattıklarımın son dört yılda gerçekleştiğini Jim Goldman'dan dinledik.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA