Özsüer'i bulmuşken Maya Grubu'nun önümüzdeki on yıllık stratejisini de soruyorum ve görüyorum ki bu grupta en çok alışveriş merkezi (AVM) yatırımlarına odaklanacak.
Anatolium adını verdikleri ilk AVM'yi Bursa'da açmışlardı. Şimdi ikincisi Ankara'da bir dönem çöplüğüyle meşhur Mamak'ta açmaya hazırlanıyorlar. Bursa 210 milyon dolara mal olmuş, Ankara yatırımı ise 165 milyon doları bulacak. Her AVM'de 50 milyon dolara mal olan bir İkea yer alıyor ve Maya Grubu tam 8 tane AVM'yi arka arkaya Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde açmaya hazırlanıyor.
Mamak'ta alışveriş merkezinin benim en çok dikkatimi çeken özelliği kendi enerjisini kendi üretecek olması. Daha doğrusu Mamak uzun yıllar Ankara'nın çöplerinin döküldüğü yerdi. O nedenle de bölgede metan gazı mevcut ve bir süre önce bu gazdan enerji elde etmek üzere anlaşma yapan bir şirketin çalışmaları da sona gelmiş durumda. İşte Anatolium Alış Veriş Merkezi, buradaki metan gazını ısıtmada, soğutmada ve aydınlatmada kullanmak üzere satın almaya hazırlanıyor.
Özellikle Fuat Atalay, projelerinin ne kadar çok çevreci olduğuyla övünüp durdu sohbette. Bu şahsen hoşuma gidiyor. İş dünyasında dünyaya ne kadar karbon ayak izi bıraktığının bilincinde olan işadamları ve yöneticilerin sayısının hızla artmakta olduğunu görüyorum.