Ekonomik krizden en büyük yarayı alan sektörlerden biri perakende oldu kuşkusuz. O nedenle de özelikle büyük alışveriş merkezlerinin içinde yer alan mağazalar çok zor aylar geçirdi. İşte bu süreç de kimi alışveriş merkezi yönetimleri marka sahiplerine kiralarda büyük kolaylıklar sağlarken kimi de hiç oralı olmadı. Dün Akmerkez yönetiminin kiralarda ikinci kez yüzde 35 indirim yaptığını duyunca neden uzun süren tadilata rağmen kimsenin bu alışveriş merkezinden vazgeçmediğini daha iyi anladım.
Peki ya Mohini?
Şimdi yazıyorum diye kusura bakmasınlar ama örneğin Özsüer Ailesi'nin sahibi olduğu Maya Grubu tarafından yönetilen ve çocuk markalarının yer aldığı Mohini Alışveriş Merkezi'nde durum ne yazık ki tam tersi. Bana göre mağaza karmasının da yanlış olduğu merkezde bir çok mağazanın kapandığını biliyorum.
Hala tüm zorluklara rağmen kapılarını kapatmayanlar da şayet çıkmak isterlerse yönetim tarafından dayatılan ve çıkmaları halinde aleyhlerine olan şartlardan dolayı orada duruyor. Alışveriş merkezleri hiç değilse mağazaların cirolarına bakmalı ve biraz insaf etmeli diye düşünüyorum.
Beymen Genel Müdürlüğü görevinden ayrıldıktan sonra perakende danışmanlığı yapan Esel Çekin'e ne düşündüğünü sordum. Onun cevabı da şu oldu. Akmerkez, alışveriş merkezini canlandırmaya, ziyaretçi trafiğini artırmaya çalışıyor. Oysa bazı alışveriş merkezleri sadece kira toplamaya bakıyor ve sorun da buradan çıkıyor.