Nuri Çolakoğlu, yaklaşık 100 milyon YTL ayrılan tanıtım kampanyasını özellikle 2009'un ikinci yarısında yapacaklarını söyledi. Tanıtımın zamanın önemli olduğunu söylüyor Çolakoğlu.
Amaç, dünyada farkındalık yaratarak insanların tam seyahat programlarını yaparken, 2010 için önlerine İstanbul'u bir seçenek olarak koymalarını sağlamak.
Peki yüzlerce projeden sadece bir kaçına değindiğim 2010 Kültür Başkenti için ayrılan bütçe ne oldu? Ne kadar harcandı? Onu da Çolakoğlu'ndan öğrendim. 2008'de 286 milyon YTL harcanmış. 2009'da ise 806 milyon YTL'lik bir bütçeleri varmış. Diğer Avrupa başkentleri ne kadar bir bütçeyle bu işe hazırlandılar onu henüz öğrenemedim ancak Türkiye'de devletin yanı sıra şirketlerin sponsorlukları arttıkça projelerin sayısının da artacağını öğreniyorum.
Bu arada Türkiye'nin bütçesinin yüzde 70'i altyapı ve restorasyon projelerinde kullanılacağına göre, 2010 sonrası İstanbul'unun güzellikleri daha görünür olacak diyebiliriz herhalde.