Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Kokuyu aldık, Uzakdoğu'da büyüyeceğiz

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Kordsa'nın Uzakdoğu'ya yapacağı 100 milyon dolarlık yatırım için "Çin'e önce Çin için gidiyoruz. 2009'da rakipler yavaşlasa da biz büyüyeceğiz" dedi

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, dünyada 9 ülkede 11 tesisi ve 5 bin çalışanı olan Kordsa Global'in önümüzdeki dönemde yaklaşık 100 milyon dolar yatırım yapacağı Uzakdoğu için, "Doğuya sadece ucuz iş gücü nedeniyle kaymadık. Çin'de tüketimin artacağı için Doğu'ya kaydık. Biz Çin'e önce Çin için gidiyoruz" dedi ve Kordsa Global'in bütün rakiplerinin de Asya'da olduğunu söyledi. Sabancı, belki başlangıçta yani 10 yıl önce Uzakdoğu'yu ucuz işçilik olarak düşündüklerini ama artık durumun farklı olduğunun altını çizdi ve Sadece ucuz enerji için de gidilmez. Biz müşteri için gidiyoruz" dedi.

250 MİLYON $ YATIRIM

Dünyada yaşanan global krizden dolayı bir yavaşlama söz konusu olup olmayacağı yolundaki sorumuza önce Kordsa Global CEO'su Mehmet Pekarun yanıt verdi: "2009'da müşterilerimiz yavaşlasa da biz yavaşlamayacağız." Ardından da Güler Sabancı: "Müşteriler yavaşladı, bu doğru ama biz müşterilerin rakipleri değil bizi tercih edeceği bir yıl yaşayıp, büyüyeceğimizi öngörüyoruz" dedi. Sohbete katılan Turgut Uzer de "ABD resesyona giriyor ama bizim tesis tam kapasite çalışıyor" diyerek Kordsa Global'in önümüzdeki dönem de büyüyeceğinin altını çizdi. Sabancı, Kordsa Global'in, yapacağı yatırımın ardından bölgedeki cirosunu da 250 milyon dolara çıkartmayı hedeflediğini söyledi. Sabancı ve Kordsa ekibiyle birlikte Kordsa Global'in Tayland'daki fabrikasını dolaştıktan sonra neden Uzakdoğu'ya geldikleri ve planlarının ne olduğu konusunda sohbet etme fırsatı bulduk.

ENDONEZYA'DAN DERS ALDIK
Sabancı, yıllar önce kokuyu aldıklarını, doğru bir pazar olduğu konusunda hemfikir olduklarını hatırlatarak, " O gün bir doğru pazar Asya, diğeri de Mısır'dı. Yakın olduğu için ilk teknoloji transferini Mısır'a yaptık. Ardından da dünyaya açıldık" diyerek Kordsa Global'in pazarında lider olma yolculuğunu anlatmaya başladı. Güler Sabancı'dan Endonezya'da satın aldıkları fabrikayı kuranların aslında Kordsa'dan ayrılan 5 Türk arkadaş olduğunu öğrendik. Sabancı şunları söyledi: "Bu fabrikayı kurdular, bize de rakip oldular. Onlar şimdi emekli oldu. Kısmet, sonra bu fabrikayı biz aldık. İşin ilginci, neye sahip olduğumuza o gün uyandık. O günkü Türkiye sahip olduğu bilgi birikimini korumaya müsait değildi. Zaten o yüzden Endonezyalılar da bir Batı ülkesinden değil, Türkiye'den gelip adamlarımızı götürdü. Bu bize büyük ders verdi. " Asya Pasifik Başkan Yardımcısı Dinçer Çelik, yaklaşık 2 yıldır Asya'da kendi kültürlerini yerleştirmeye çalıştıklarını anlatarak, "1 yılda 600 kişiydik. 400'e indik. Üretim yüzde 20 arttı. Verimlilik açısından İzmit Kordsa'ya yetişmek için çok çalışıyoruz" dedi. Endonezya fabrikası, İzmit'ten sonra Kordsa Global'in en büyük tesisi. Ülkede otomobil satışları bir yılda 575 bin adet artıyor. 5.2 milyon motosikleti düşünecek olursak Kordsa için bu pazarların önemi daha anlaşılmış olur.

YÜZDE 40'LA DÜNYA LİDERİ
CEO Pekarun, dünyanın yeni üretim merkezi olan ve yüzde 22'lik büyüme ile 9 milyon aracın üretildiği Çin'in potansiyeli nedeniyle Uzakdoğu'ya geldiklerini söyledi. Kordsa hem endüstriyel iplikte hem de kord bezi üretiminde dünya lideri. Pazarın yüzde 40'a yakınını elinde tutuyor. Pekarun 2007'de 925 milyon dolar olan cironun bu yıl 1 milyar doları aşacağını söyledi. 1975'lerde üretime başlayan ve 2005'te hisse satışının ardından yüzde 100 Sabancı olan Kordsa, dünyada yaptığı almalarla Kordsa Global'e dönüştü! Yüzde 7 büyüme bekleyen şirketin Uzakdoğu'da bin 500 çalışanı var.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA