Zaten, Türkiye'de çift başlı yargıdan şikâyet ediliyor. 3 general olayında verilen karar, askeri yargının toptan kaldırılması hususunda belki de önemli bir gerekçe oluşturacaktır. 1972'de, Danıştay'ın "yerindelik" kararlarının önüne geçmek için, 1961 Anayasası'na "İdari eylem ve işlem niteliğinde yargı kararı verilemez" hükmü konuldu. Aynı zamanda, askerlere ilişkin kararları denetlemek üzere, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi kuruldu. Zira Danıştay, askerlerin terfi meselesinde inatlaşıyordu, "Danıştay Paşaları" bile ortaya çıkmıştı.
Sonunda da, 1982 Anayasası'yla, YAŞ kararlarının yargı denetimi toptan kaldırıldı. Çünkü hukuka uygunluk incelemesi, "takdir hakkına" müdahale eden "yerindelik" denetimine dönüşmüştü. Bir hususu daha ekleyelim: Son olarak referandumdan geçip değiştirilen anayasanın 125. maddesi, yargı yetkisinin "yerindelik denetimi" şeklinde kullanılamayacağını açıkça belirtiyor.
Bu 3 general, hukuka uygun bir biçimde (TSK Personel Kanunu'nun 65. maddesine göre) görevinden alınmış mı? Alınmış... Anayasa, askeri mahkemeye "Bu karar yerinde mi?" diye denetleme hakkı vermiyor. Bu hususun altını iyice çizmek istedim.