Tam teknoloji titanlarının 300 milyar dolarlık kapışmasını unutmuştuk ki X'in (eski Twitter) sahibi Elon Musk, geçen hafta Zuckerberg ile yapacağı kafes dövüşünün gelirlerinin hayır kurumlarına bağışlanacağını tweetledi ya da yeni terminolojiyle xeet'ledi (xeetingzitlemek diye okunuyor). Musk'ın X ve Meta'dan canlı yayınlanacağını duyurduğu dövüşle ilgili Zuckerberg'in cevabı gecikmedi. Aynı zamanda Facebook ve Instagram'ın sahibi olan Mark Zuckerberg, X'e rakip geliştirdiği Threads'deki hesabından, 'dövüşün gelirlerinin daha güvenilir bir platformda toplanması gerekmez mi?' diyerek meydan okudu.
Bunun üzerine Amerikalıların 'silahlar çekildi' şeklinde yorumladığı kafes dövüşünün etrafında dönen iki milyarderin ezeli rekabetinin neye evrileceği henüz belli değil. Ancak şimdilik Musk'ın Twitter'ı bir gecede X'e dönüştürmesinin etrafında şekillenen tartışmada, Zuckerberg rakibinin dürüstlüğünü sorgulayan bir iletişim dilini özellikle kullanıyor. Amerikalılar (ve dünya kamuoyu) bu haftaya da yine Musk-Zuck atışmasıyla başladı. Zuckerberg, omuzundan ameliyat olması gerektiğini duyuran Musk'ı dövüşten kaçmakla suçlarken, Musk da dün sabaha karşı attığı xeet'le "İtalya'da dövüşmeye hazırlan omuzumdaki sorun problem değil" mesajı verdi. İşe İtalya'nın turizm bakanı ve hatta başbakanı bile karıştı.
Sahi xeet'lemek deyince Twitter'ın yeni ismi X'i ve logosunu nasıl buldunuz? Sosyal medyanın bugünkü halini düşündüğümüzde gayet uygun. Çünkü bir anlamda Facebook'la başlayıp Twitter'la yaygınlaşan sosyal medya hayatımıza girdiği 15 yıl önceki gibi değil. Çok daha karanlık, belirsiz ve birçok açıdan zararlı, hatta yıkıcı. O zamanlar sadece 140 karakterle sınırlı olan paylaşımların yeterli olduğu bir platformdu. Oysa bugün Musk'ın da işaret ettiği gibi birkaç saati bulan videolar ve canlı yayınlar bile yapılabiliyor. Yani oyunun kuralları yeniden yazmayı gerektirecek kadar değişti. İşte tam da bu gerekçe ile Twitter'ın adını X olarak değiştirdiğini duyursa da analistler Musk'ın asıl niyetinin X'i satmak olduğunu düşünüyor.
İlk olarak X'i, Çin'deki WeChat gibi çok amaçlı bir platforma dönüştürecek olan Musk'ın bu yolla satın aldıktan sonra gelirleri düşen X'i güçlendirmeyi umduğu konuşuluyor.
Musk'ın şimdilik açıkladığı stratejisine göre X, everything app olarak adlandırılan 'her şey aplikasyonu'na dönüşecek ve böylece X üzerinden finansal ödeme ve e-ticaret mümkün olacak. X'i aynı zamanda bir oyun alanı olarak da konumlandırmayı, görüntülü ve sesli arama özelliği katıp her yaştan çok daha çeşitli kullanıcıya ulaşmayı hedefleyen Musk'ın henüz dillendirmediği stratejisinin ise şirketi ödediği 44 milyar dolarlık bedelin kat be kat üstüne çıkarabilmek olduğu konuşuluyor.
Kimileri milyonların finansal bilgilerini X ile paylaşmaya yanaşmayacağını ve bu durumun Twitter'ı bir zombiye dönüştüreceğini düşünüyor. Bir zombinin gölgesindeki X'in başarısız olacağını ve satılamayacağını öngörüyor. Kimileriyse Musk'ın X ile arasında ile arasında çok özel bir ilişki olduğunu ve X adını verdiği bir şirketi asla satmayacağını düşünüyor.
Sürprizlerin insanı Musk, şirketini satar mı, satmaz mı bilinmez ama oğlunun adının da X ile başladığını (X Æ A-12 Musk) hatırlarsak 500 milyonu aşan kullanıcıyı verse de en azından adını vermeyebilir.