Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HÜLYA GÜLER

Geleceği Oku Bugünü Anla

Covid-19 salgınının boyutlarını henüz yeni yeni kavramaya başladığımız 2020 yılının ikinci çeyreğinde Turkuvaz Medya Grubu'nun dergiler katında hummalı bir çalışma vardı. Yeni normalle uyumlu hibrit bir ekip olarak ekonomi dergiciliğine yeni bir anlayış getirmek için toplantılar yapıyor, uzun uzun tartışıyorduk.
Bu köşenin düzenli okurları tahmin edeceklerdir, daha ilk sayısında Türkiye gündemine oturan INBUSINESS Dergisi'nin kuruluşundan söz ediyorum. Pandemi sürecindeki kapanmalar, genel yayın yönetmenliğini üstlendiğim INBUSINESS için aslında bir fırsat oldu. Çok iyi odaklanabildiğimiz uzun ve verimli bir hazırlık süreci geçirdik.
O dönemde Covid-19'un geleceğimiz üzerinde yarattığı belirsizlik hali itici güçlerimizden biriydi. İş dünyası için bu belirsizliği ortadan kaldıracak, geleceğe odaklı bir yayın anlayışını benimsedik.
İklim değişikliği dünya ekonomisinde taşları yerinden oynatacak güçte olacağı için sürdürülebilirlik ve BM'nin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları bizim de ana mottomuzu oluşturdu.
Çevreye duyarlı, doğa ile barışık iş modellerini destekleyecek, sürdürülebilirlik konusundaki gelişmeler ve fırsatları okuyucularımıza taşıyacaktık. Üstelik bu konuda farkındalık yaratmak ve kamuoyu oluşturmak için iş dünyası, akademisyenler ve STK'lar ile birlikte ses getirecek organizasyonlar planladık...
Önemli bir iddiamız da ekonomi dergiciliğinin 'monoton' dünyasına renk getirmekti. Dijital kanallarda aktif, okuyucuyla dost, yapılmayanı yapacak bir dergi olacaktı... Bu noktada salgının bitmesini bekleyin diyenlere kulaklarını tıkayan Turkuvaz Dergi Grubu Genel Müdürü Yasemin Gebeş'in vizyonu bizi cesaretlendirdi ve çalışmalarımızı 2020 sonbaharda tamamladık.

4.5 MİLYON KİŞİYE
ULAŞTIK
Kasım 2020'de ilk sayımızla okurlarımıza merhaba dedik. Daha birinci sayımızda BioNTech'in CEO'su Prof. Dr. Uğur Şahin'i ilk konuşturan yayın olarak Türkiye gündemine oturduk. Geriye dönüp yaptığımız işlere baktığımızda hazırlık aşamasındaki planlarımızın çoğunu gerçekleştirdiğimizi görüyorum.
Çevre dostu bir yayın olduk (kağıdımız EU Eco-label sertifikalı), sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak için -pandemi koşullarına rağmen- Küresel Umut Festivali'ni hayata geçirdik. Bir yıl içinde 170 konuğumuzla 10 ayrı başlıkta webinarlar yaptık ve 4,5 milyon kişiye ulaştık.
Ses getiren kapak haberlerimizle iş dünyasının liderlerini okurlarımızla buluşturduk. Dünyanın önde gelen yayınlarından MITSloan Management Review ile içerik ortaklığı kurarak okurlarımızın iş dünyası trendlerini dünyaca kabul görmüş akademik çalışmalarla takip etmesini sağladık.
Şimdi ekonomi dergiciliğinin en iddialı oyuncularından biri olarak ilk yılımızı geride bırakmanın mutluluğu ve heyecanı içindeyim. Biz, bir avuç insan bir çılgınlık yaparak pandemide yayın hayatına başladık ama bu çılgınlığın kötü bir macera değil de müthiş bir başarı öyküsüne dönüşmesinde çok büyük bir ekibin payı var.
Birçok ilke ve başarılı işle imza attığımız birinci yılımızda her zaman yanımızda olanlara teşekkürlerimizi ifade etmek için geleceğe ışık tutan çok özel bir sayı hazırladık. Türkiye'nin en etkili iş insanları geleceğe ne miras bırakmak istediklerini INBUSINESS için kaleme aldıkları bir mektupla anlattılar
Aralarında Bülent Eczacıbaşı, Tuncay Özilhan, Ahmet Zorlu, Hüsnü Özyeğin, Ferit Şahenk gibi isimlerin de aralarında olduğu Türkiye'nin en etkili 100 iş insanın gelecek kurgusunu ilgiyle okuyacağınıza eminim.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA