Bir öğretmenin ulusal ve uluslararası platformlarda ödüller alması, sadece olağanüstü çabalarını, üstün öğretim yeteneklerini ve bireysel başarılarını göstermez. Aynı zamanda eğitim sistemine, öğrencilere ve topluma olan katkılarını da ifade eder. Bu ödüller, öğretmenin mesleğindeki başarılarını meslektaşlarına ve öğrencilere ilham kaynağı olması anlamına da gelir. Öte yandan, uluslararası ödüller, öğretmenin uluslararası alanda tanınırlığını artırarak küresel bir öğrenme ve paylaşım platformunda yer almasını sağlar. Ayrıca, farklı deneyim ve başarı hikâyeleri olan eğitimcilerle buluşmasına da imkân tanıdığı için ödülleri değerli buluyorum.
Denizli Pınar Baha Abalıoğlu Anadolu Lisesi Öğretmeni ve aynı zamanda Birleşmiş Milletler Küresel Okullar Programı Savunucusu Elif Selçuk ile çevrim içi sohbet ettik. Elif Hoca, Artı Eğitim Dergisi tarafından Yılın Öğretmeni ve Globalteachersaward-Küresel Öğretmen Ödülü aldı. Sonra da, Britanya Sheinspires Vakfı tarafından Rising Star kategorisinde (Topluluğuna liderlik eden, ilham olan kadın) bu yıl ülkemizi finalist olarak temsil etti. Sonuçta, 20 finalist arasından seçilerek ödülle onurlandırıldı.
Elif Hoca'ma bu ödüllere ulaştıran hikâyesini, fark yaratan çalışmalarını sorduğumda heyecanla anlatmaya başlıyor. Kars'ta Doğu ilinde bir kız çocuğu olarak, saflık ve kararlılıkla donanmış hayalleri, kış koşullarının getirdiği uzaklık ve bazen mahrumiyetle birleşerek daha da keskin bir hâle gelmiş. Bu nedenle, bir kız çocuğunun öğretmen olma isteği, yaşamlara olumlu dokunuşlar yaparak, öğrencilerin geleceklerini şekillendirmelerine destek olmak, pozitif etki oluşturmanın anlamıyla derinleşmiş. Hikâyesi böyle başlamış.
BAŞARI YOLCULUĞU
Öğretmenlik kariyerinin ilk yıllarında Bitlis ve Şanlıurfa'da geçirdiği 7 yıl, Elif Hoca'nın öyküsünün temelini oluşturmuş. Bitlis'te sevgiyle bağlı olduğu öğrencileri, okuma tutkusuyla dolu, zorlu koşullara rağmen hayallerinden vazgeçmeyen öğrencileri, mesleğine duyduğu tutkuyu daha da pekiştirmiş. Şanlıurfa'da ise, isot tarlalarının başında kalem tutan, eğitimine düzenli devam edemeyen mevsimlik işçi çocuklarının öğretmeni olmuş. Özellikle kız çocuklarının eğitim haklarının ihlal edilmemesi için mücadele vermiş.
Salgının eşitsizlikleri derinleştirdiği bir dönemde sürdürülebilir kalkınma amaçları ve kız çocuklarının güçlendirilmesi için çalışmalar yaparak çözümün bir parçası olmak istemiş. Ardından Birleşmiş Milletler SDSN'nin bir girişimi olarak Global Schools Programı'na kabul alarak, dünyada kabul alan 300 öğretmenden biri olmuş. Global Schools Programı kapsamında Denizli genelinde, Liselerarası İklim Değişikliği ve Gençlik Çalıştayı'nı gerçekleştirmiş. Lise kademesindeki öğrenciler çalıştayda iklim değişikliğiyle mücadelede etkili bir şekilde yer alabilecekleri, karar vericilere ve topluma seslerini nasıl duyurabilecekleri konularında çözüm odaklı fikirlerini raporlaştırmışlar. Böylece çalıştay raporu program kapsamında yazılan ilk rapor olarak kayıtlara geçmiş. Elif Hoca'mı tebrik ediyor ve başarılar diliyorum.