İçinde bulunduğumuz zorlu koşullar eğitimin planlanması, icrası ve değerlendirilmesinde eğitimcileri yeni yöntemler arayışına itiyor. Gerek eğitimciler, gerek öğrenciler, gerekse de veliler tarafından salgından kaynaklı sorunlara yönelik yaratıcı çözümler kullanıldı.
Yeni dönem içerisinde hiç kuşkusuz teknolojik gelişmeler kuvvet çarpanı durumunda. İstanbul Ataşehir Mustafa Zeki Demir İlkokulu sınıf öğretmeni Burçin Çaylak, dijital platformlar üzerinden de yaptığı derslerde öğrencilerinin ilgisini üst seviyede tutabilmek adına farklı çalışmalar yürütüyor.
Öğrencilerini, gelişimine olumlu katkı sağlayabileceğini düşündüğü şair, yazar ve yapımcılar ile dijital platformlarda bir araya getirmiş. İlk olarak ilkokul ders kitaplarında da şiirleri bulunan Şair Bestami Yazgan'ı konuk etmişler.
Burçin Öğretmen, söyleşilerinden sonra öğrencileri ve ailelerinde hatta kendisinde de şiir sanatına yönelik ilgide büyük bir artış olduğunu söylüyor. Bunun kendisinde bıraktığı etki sayesinde eğitim tekniğinde şiir sanatını kullanmaya başlamış. Hatta bu öyle bir boyut almış ki, derslere yönelik yazmış olduğu şiirlerinin birkaçıyla İstanbul Ataşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Ayın Yeteneği ödülünü almış.
Alfa kuşağına dikkat
Öğrencilerinin severek takip ettiği TRT Çocuk ekranlarında yayınlanan Rafadan Tayfa çizgi filminin yapımcı ve senaristi İsmail Fidan ile bir söyleşi yapmışlar. Öğrencilerinin bu görüşme ile sinema sanatına olan ilgileri farklı bir boyut kazanmış, kısa senaryolar yazmaya başlamışlar.
Burçin Öğretmen ve öğrencileri salgın şartlarında teknolojik imkânların eğitimde yoğun bir şekilde kullanılması sayesinde kardeş ülke Azerbaycan'daki farklı okullarla bir proje gerçekleştirmişler. Değerlerini Bil, Değerli Kal isimli projelerinde öğrenciler, bize yakın ama farklı bir kültürden akranları ile etkileşimde bulunmuşlar. Ayrıca teknolojinin yavaş yavaş hayatımızdan çıkardığı mektup gönderme kültürünü yine teknolojiyi kullanarak canlandırmışlar.
Günümüz dünyasında alfa kuşağı olarak adlandırılan çocuklar, teknolojiyle çok küçük yaşlarda tanışıyorlar. Böylelikle teknolojiye olan yatkınlıkları ve teknoloji okuryazarlıkları bizlerden çok ileri seviyede olacak. Bu yüzden eğitim yöntemlerinde dijitalleşmenin eğitime dâhil edilmesi kaçınılmaz.