Okullar bu hafta kapanıyor. Uzaktan eğitim çok önemli bir noktaya geldi. Bahçeşehir Üniversitesi 13 bin öğrenci ve 25 bin veli ile uzaktan eğitimle ilgili bir araştırma yaptı. Raporda dikkat çekici sonuçlar yer alırken, en önemli kısmı ise öğrencilerin online eğitimi gelecekte de isteyip istemediği oldu. Öğrencilere göre online eğitim her ne kadar faydalı olsa da yüz yüze dersler daha etkili. Bu konuyu online konferansla, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Şirin Karadeniz ve Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Derin Atay ile değerlendirdik. 4 bin 435 ilkokul öğrencisiyle yapılan görüşmeler çerçevesinde öğrencilerin yüzde 75'i öğrenmek için yüz yüze iletişime ihtiyaç duyduklarını belirtti. İlkokul öğrencileri yüzde 65 oranla devam eden uzaktan eğitim derslerinden memnun olduklarını söylerken, yine öğrencilerin uzaktan eğitim süresince verilen ödevlerin yüzde 80'inin zamanında ve yüzde 85'inin ise kendisinin yaptığını ifade etti. Okulda verilen ödevler için verilen yanıtlar yine aynı sırayla, yüzde 75 ve yüzde 78 oldu.
Araştırma aynı zamanda 9 bin 524 ortaokul ve lise öğrencisiyle de yapıldı. Raporda yer alan önemli kısımlar ise şu şekilde; uzaktan eğitim ile derslerin devamlılığı söz konusu olduğunda öğrencilerin yüzde 53'ü uzaktan eğitim ile derslerine devam etmeyi isterken, yüzde 22'sinin konuyla ilgili kararsız olduğu belirtildi. Uzaktan eğitim ile yapılan derslerde motivasyon konusunda, öğrencilerden yüzde 51'inin motive olmakta zorlandığı belirlendi. Uzaktan eğitimin yüz yüze eğitim kadar etkili olma durumu sorulan öğrencilerin yüzde 62'si etkinliğin, yüz yüze eğitim kadar etkili olmadığını düşünüyor. Ortaokul ve lise öğrencileri aldıkları uzaktan eğitim sürecini yararlı bulmuşlar.
Öğretmen ve veliler
5 bin 661 öğretmen ile yapılan araştırmada ise öğretmenlerin yüzde 80'i daha önce uzaktan eğitim deneyimi yaşamadıklarını belirtti. Öğretmenlerle yapılan araştırmada yüksek çoğunluğun (yüzde 81) uzaktan eğitimin yüz yüze öğrenmeyle birleştiğinde daha faydalı olacağını belirtiyor. Yüzde 38 oranında ise hâkim olan tahmin, gelecekte uzaktan eğitimin yüz yüze eğitime göre daha fazla tercih edileceği. Araştırmada yer alan genel sonuç ise, öğretmenlerin uzaktan eğitim modeline dair görüşlerinin henüz netleşmediği.
Son olarak 25 bin 436 velinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada, uzaktan eğitim modelinin iyi bir model olduğu düşüncesi az sayıda veli tarafından olumlu bulunduğu belirtildi. Velilerin yüzde 83'ü uzaktan eğitimin sınıf içi eğitim yapılamadığında destek olarak yapılması gerektiğine inanıyor. Ebeveynlerin yüzde 76'sının uzaktan eğitim ile ders yapmaktansa sınıf-içi eğitimi tercih ettiği saptandı. Velilerin yüzde 82'si uzaktan eğitimin, sınıfta eğitim gerçekleştirilemediği zamanlarda ya da sınıf içi eğitimleri desteklemek amacıyla kullanılması gerektiğine inanıyor.