'Dergicilik bitti', 'Dergi okuyan mı kaldı? İnternet var?', 'İnsanlar artık uzun yazı okumuyor' vs. Bu yorumları bazen dergilerde çalışan arkadaşlardan bile duyuyorum. Evet, medya büyük bir dönüşüm içinde; dergiler eskisi kadar popüler değil, kapanıyor vs. Birçok bahane sıralayabiliriz. Ama kimse 'Habercilik bitecek' diyemez, insanlar yine haber ve yazı okumaya devam edecek. Önemli olan yaratıcı ve farklılık olabilmek. Farklı, yaratıcı olan dergi her zaman okunur. Örneğin dünyanın önde gelen haber dergilerinden Time'ın son sayısında kapak konusu 'Drone Age-Drone Çağı'ydı.
Drone'ların hayatımızda nasıl kolayca yer bulduğunu ve drone teknolojisinin gelecekte hayatımızı nasıl değiştireceği anlatılıyor. Normalde böyle bir dosya konusu fazla ilgi görmez ama Time kapak başlığını gökyüzüne yazdı. 958 ayrı drone gökyüzüne Time dergisinin ön kapağını çizdi. Her zaman kapağına taşıdığı isimlerle gündem olan Time, bu kez, kapağını taşıdığı yer ve teknolojik yöntemle ses getirdi.
Time hem kendi reklamını yapmış oldu, hem de drone'ların reklam aracı olarak kullanılabileceğini gösterdi. 'Drone Çağı' diyorsun, bunu gökyüzüne 950 drone ile yazıyorsun; işte yaratıcılık, fark yaratmak ve büyüklük budur.
'Time'ın imkanı var, büyük prodüksiyonların altından kalkabilir' diyenler olabilir. Dergiyi henüz inceleyemedim ama bu şov için drone firmalarından destek almış olabilirler. Yani yaratıcı fikirle kaynak da bulabilirsiniz. Öte yandan ses getirmek için her zaman büyük paralar harcamanıza da gerek yok. Tıpkı National Geographic'in son sayısında olduğu gibi bir plastik poşet görseliyle de dünyada gündem olabilirsiniz. Dergi poşeti buzdağı gibi gösterip 'Gezegen mi, plastik mi?' diye başlık atıp plastik atık problemine dikkat çekti ve herkesin bildiği ama harekete geçmediği, gazetecilik deyimiyle bayat bir konuyu öyle etkileyici anlattı ki, dünyada plastik atıklar tekrar gündeme geldi.
Özetle dergicilik bitmez. Bahane üretmek yerine yaratıcı olmaya çalışmalıyız.