El Clasico ilk kez yerel saatle 13.00'te oynandı.
Akşam yemeğine 23.00'de oturan İspanyonlar için 13.00'de maç izlemek radikal bir değişiklik. Maçın bu saatte oynanmasının nedeni Asya pazarı.
Geleneklerine en bağlı İngilizler bile Asya pazarını düşünerek maçları günlere yaydı ve Premier League'de önemli maçları Asya'daki saat farkına göre ayarlıyorlar.
El Clasico; La Liga'nın Asya pazarına sunduğu en değerli ürün. Son El Clasico'yu 20'si 4KHDR olmak üzere tam 30 kamera çekti. Maçta 360 derece kamera da kullanıldı. İki kamera sadece Ronaldo ve Messi'yi takip etti. El Clasico'yu tüm dünyada yaklaşık 650 milyon insan izledi.
Barcelona, Real Madrid, Manchester United gibi büyük takımlar; başta Çin, Hindistan ve Japonya olmak üzere Asya'da büyük taraftar kitlelerine sahipler. Bu kitle forma alıyor, turist olarak İspanya'ya, İngiltere'ye gidiyor ve en önemlisi Premier League ile La Liga'nın izlenme oranlarını her geçen gün artırıyor.
Asya pazarının küçük ağası ise şimdilik Fransa ama Paris Saint Germain; Neymar ve Mbappe transferleriyle Asya'daki pazar payını hızla artırıyor.
Peki, Türk takımları ne yapıyor? Beşiktaş hariç hiçbir şey.
Beşiktaş'ın, sezon başı Çin'de hazırlık maçları yapması aslında vizyon sahibi olduklarının göstergesiydi ama Asya pazarı için bu önemli adım bile futbolcular yoruldu diye çok eleştirilmişti.
Futbolun global endüstrisine adapte olamazsak Avrupa ile makas her geçen gün biraz daha açılacak.