Geçtiğimiz Haziran ayında yaptığım söyleşide eski Digiturk İcra Kurulu Başkanı Ümit Önal şu açıklamayı yapmıştı: "Şu an Digiturk'ün 3.5 milyon abonesi var. Bunun 1.5 milyonu futbol üyesi. Ama biz futboldan zarar ediyoruz, bu zararı Lig TV abonelikten bağımsız diğer gelirlerle kapatıyoruz." Digiturk, aslında bu son ihaleyi yıllardır yaptığı yatırım ve tecrübe sayesinde bu kadar rahat kazandı. Daha önce Süper Lig ihalesini alıp batan iki şirketin olduğunu unutmayalım.
Peki, bu son ihalede; ihale şartnamesini beş firma almasına rağmen ihaleye sadece iki firmanın katılmasına ne demeli? 2010 ihalesi üç saati aşmış ve taraflar toplam 323 kez teklif artırmıştı. Dünkü ihale ise sadece 10 dakika sürdü.
Turkcell yöneticileri görüntülerin cep telefonu ve internet gibi mobil yayın haklarını kapsayan C paketi için teklif verirken, Digiturk'ün pazar payı açısından gelişmeye en açık C paketini bırakacağını mı düşündüler acaba!
Digiturk, karşısına güçlü bir rakip çıkmayınca tüm paketleri aldı.
Digiturk'e karşı güçlü bir rakip olsaydı kulüplerin kazancı belki daha yüksek olurdu. Ancak ihale bedelinin artacağını da hesaba katarsak, yıllık 600-650 milyon rakamlarını, yayın ve alt yapı masraflarını Digiturk'ten başka hangi şirket zarar etmeden karşılayabilirdi ki?