Doğuş Yayın Grubu'nun eski genel müdürü Cem Aydın'ın yeni kurduğu şirket; 'sosyal TV analitiği' ile TV programlarının ve reklamlarının sosyal medya etkileşimini ölçecekmiş.
Sosyal medyanın gücünü kimse inkar edemez ama güvenilirliği konusunda aynı şeyleri söylemek mümkün değil.
Son dönemde TV programlarının ve dizilerinin Twitter ve Facebook'ta konuşulma, ve TT olma oranları ölçülüyor. Ancak Twitter ve Facebook manipülasyona çok açık mecralar.
FENOMENLERİN ETKİSİ
'Fenomen' denilen ve çok takip edilen bazı Twitter kullanıcıları, bir araya gelip bir programı ya da bir ürünü bir anda TT yapabiliyorlar.
Aynı şekilde bazı yazılım uzmanları, bir ürünü Twitter'ın açıklarından faydalanarak gündemde tutabiliyor.
Takipçi satma mevzusuna ise hiç girmiyorum. Bazen bir dizi sosyal medyada ortalığı yıkarken, 1 reyting bile alamıyor.
Böylesine güvenilirlik sorunu olan bir mecrada Cem Aydın'ın 'sosyal TV analitiği' ne kadar faydalı olur, doğrusu şüphelerim var. Bu şüpheler, konuştuğum bazı TV yöneticilerinde de var.
Cem Aydın, sosyal TV analitiğinden önce, 'Nasıl sağlıklı sonuçlara ulaşırım?' sorusuna yanıt aramalı.