Hamburg'lu bir sokak sanatçısı, H&M'in billboad'ları süsleyen yeni mayo reklamlarının üzerine 'photoshop toolbar'ı (Photoshop programını kullanmaya yarayan uygulama araçları diye çevirebiliriz herhalde) yerleştirmiş.
Fotoşopu anlatmaya gerek var mı? Hülya Avşar'ı daha zayıf gösteren, selülitlerini silen bir bilgisayar programı.
Sanırım sanatçı bu çalışmasıyla şu mesajı vermek istiyor:
"Hanımlar boşuna özenmeyin. Hiçbiriniz billboard'daki manken kadar kusursuz bir vücuda ve bronz tene sahip olamazsınız. Çünkü bu kusursuz görüntüyü fotoşop yarattı!"
Bu illüzyonu bozan dürüst modeller de var aslında. Selita Ebanks, Victoria's Secret şovları için şu açıklamayı yapmıştı: "Bu, tamamen inanılmaz bir vücut illüzyonu yaratmakla ilgili. İnsanlar, kalçamda 20 kat makyaj olduğunun farkında bile değil!"
Aslında herkes farkında ama insanoğlu, gerçeğin değil hayallerin peşinde koştuğu ve bu içgüdüsel durumu reklamcılar çok iyi bildiği için bu illüzyon devam ediyor.