* Genellikle, bir çocuğun davranış ve ruhsal sorunlarının olup olmadığı okulun tutumu, politikaları ve öğretmenin tolerans sınırlarına bağlıdır.
* Bu nedenle çocukları rahatsız' olarak adlandırmak yerine rahatsız edici' olarak adlandırmak gerekir. Bu çocukların durumunda okulun tavırları çok önemlidir ve okul 'doğru' okul olmalıdır.
* Bazen sadece çocuğun sınıf içi düzeninde değişiklik yapmak bile önemli olumlu sonuçlara neden olabilir.
* 'Rahatsız edici' çocuklar, sınıflarda istenmeyen çocuklardır. Öğretmenler sınıf düzenini ve kendi huzurlarını kaçırma olasılığı olan bu çocukları kendi sınıflarında istememektedirler. Ancak bu çocuklar gerçekten sınıf içinde rahatsızlık verici olsalar da, bunun derecesi öğretmenin etkinliğiyle bağlantılıdır. İyi öğretmen bu çocukları sınıf içinde tutmayı, sınıfta derslere katılmalarını sağlamayı ve en önemlisi eğitim sistemi içinde kalmalarını sağlayan öğretmendir.
* Unutulmamalıdır ki, eğitim sisteminin dışına atılan her çocuk topluma uyuşturucu bağımlısı, gaspçı, çete üyesi olarak dönme riski taşımaktadır.