Türkiye'nin en iyi haber sitesi

YÜKSEL AYTUĞ

Reklamlarla satranç oynamak

Eskiden dizilerin arasına 20 dakikada bir reklam veriliyordu. Şimdi uygulama değişti, kanal yönetimleri bir saat içinde 12 reklam yayıyorlar ama bunu ne zaman ve hangi sürelerle vereceklerini kendileri belirliyorlar. İster, biriktirip bir kuşakta verirler. İster, 2'şer dakikalık kuşaklarla 5 dakikada bir ekrana getirirler; kendi bilecekleri iş...
Bu yeni uygulama ile bir diziyi ya da programı yayınlamak gerçekten de 'reyting mühendisliği eseri' oldu. Rakip kanalları kollayıp onların açık verdikleri ilk anda reklama çıkmak ya da reklamdan dönmek artık reytingin kaderini belirliyor. Eğer reyting mühendisliğini iyi yaparsanız, en umutsuz dizi bile bir anda ilk üçün içine girebiliyor. İşte bu nedenle bazı dizilerde reklam aralıkları kısa, bazılarında ise uzun. Çünkü mühendislerin bir gözü diğer kanalın yayın akışında.
Kanal yöneticileri son günlerde Kasparov'a taş çıkartacak satranç hamleleriyle, rakibi mat etmenin uğraşını veriyorlar. Reklamlarla bu kadar özgürce oynayabilme serbestisi, sektördeki 'reyting mühendislerinin' yeniden gözde olmalarını sağlayabilir.
Peki ya izleyici cephesi? Allah cümlesine sabır ihsan eylesin!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.