Herkes reklam kuşaklarının uzunluğundan ve sıklığından şikayetçi ama bu sektör de reklama göbeğinden bağlı... Eğer o reklam gelirleri kasalara girmese, bu denli renkli bir yayıncılık yelpazesi oluşamaz. Gelgelelim, bu reklam bombardımanının seyirciyi bezdirip, onları internetteki reklamsız dizi yayınlayan sitelere kaçırma tehlikesi giderek yükseliyor. (İnternetten reklamsız dizi izleyenler bugünlerin keyfini çıkarsın. Yakın bir gelecekte reklamcılar o damarı da keşfedecek.) İzleyicilerden reklamlar konusunda gelen yoğun şikayetleri değerlendirmeye alan Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) yeni bir düzenleme için kolları sıvadı. Proje aşamasındaki yeni düzenlemeye göre reklamların oranı bir saatlik süre içinde 20 dakikayı geçmeyecek. Eskiden olduğu gibi 20 dakikada bir değil, yarım saatte bir reklam kuşağı yayınlanacak. Ayrıca diyet yiyecek ve içeceklerin çocuk programları sırasında verilmesi de yasaklanacak. Aslında yeni düzenlemeye gerek var mı bilmiyorum. Zira RTÜK eskisinin "yürürlüğünü" dikkatle takip etse de yeter. Zira RTÜK tarafından öngörülen 6 buçuk dakikalık reklam kuşakları, jenerik, tanıtıcı reklam, tanıtım gibi "kara deliklerin" kullanılmasıyla 10-12 dakikayı buluyor...