Reytingleri ölçen AGB Anadolu şirketinin 27 bin hanede gerçekleştirdiği Veritabanı Araştırması, reklamcıların işlerinin giderek zorlaştığını gözler önüne seriyor. Bir kere, evlerdeki televizyon adedi artıyor. Bu durumda tüm aile fertlerini aynı kuşakta yakalama şansı giderek azalıyor. Son veriye göre tüm hanelerin yüzde 34'ünde, AB sosyoekonomik sınıfındaki hanelerin ise yüzde 63'ünde iki veya daha fazla televizyon bulunuyor. 2'den fazla televizyon sahipliğinde ise geçen yıla oranla yüzde 14'lük bir artış var. Ek televizyonların konulduğu oda tercihlerinde çocukların odasıyla, ebeveyn odası başa baş gidiyor. Üçüncü sırada ise mutfak yer alıyor. Bir de yeni teknolojilerle (kablolu TV, uydu alıcıları, dijital platformlar) kanal alternatifleri hızla çoğaldığı için zaten reklam kuşaklarıyla arası iyi olmayan kitleye ulaşmak giderek zorlaşıyor. Kanal alternatiflerini arttıran teknolojilere sahip hane sayısının bir yılda yüzde 25 artması da bunu belgeliyor. Bu arada DVD ve VCD kullanımının bir yıl içinde yüzde 93 artış göstermesi de televizyon reklamlarının izlenme oranlarını düşüren başlıca etken olarak yorumlanıyor. Görünen o ki, reklamcılar önümüzdeki yıllarda hedefi vurabilmek için daha sıkı talim yapmak zorunda kalacak.