Elazığ'a veda... İstikamet Malatya...
Otomobilde 4 kişiydik... Yaşar Öncan... Lütfi Şireci... Hamdi Şireci ve biz.
Önce kısa bir açıklama. "Şıra" bildiğiniz şıra... Mayalanmamış üzüm suyu. Malatya'da şıraya "Şire" denir... "Şire Pazarı" bile var. "Şireci" soyadı da oradan gelir...
Yaygındır. Elazığ- Malatya karayolu düzgün... 100 kilometre.
İki şehrin tam ortasından... 50. kilometreden...
Fırat geçer.
Fırat'ın üzerine ilk köprü "Kömürhan Köprüsü... Tarihi köprü."
İkinci köprü 1986'da hizmete açıldı... Birinci köprü sular altında kaldı... Zira... "Karakaya Barajı yapıldı... Su yükseldi."
Stratejik bir köprü... İstanbul'da boğaz köprüsü neyse... "Bölgede de Kömürhan Köprüsü o."
Üstelik... Boğaz Köprüsü'nün türküsü yok... Kömürhan köprüsünün var... "Kömürhan köprüsü Harput'a bakar."
Acıkırsanız... Köprünün az berisinde... "Kömürhan Kavurma" sizi bekliyor.
Trafik yoğun... Köprü ihtiyaca yetmiyor... "Şimdi bir köprü daha yapılıyor."
Yol virajlı... Dağ deliniyor... "Tünel inşa ediliyor... Hem de iki tane."
Fırat nehri iki köprüyle aşılacak... Gidiş dönüş... "Çift yol olacak."
Yol önemli ölçüde kısalacak... "Elazığ ile Malatya birbirine yaklaşacak... Kucaklaşacak."
İlk köprüyü İsveçliler yapmışlardı... İkinci köprüyü... Üçüncüsünü... Tünelleri yapan ise...
Türk mühendisleri... Türk işçileri... "Gurur verici."