Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YAVUZ DONAT

Strateji

Ne seçimdi ama!.. Son olaya (helikopter kazası) kadar, yerel değil de "genel seçim" havasına girilmişti.
Nüfusu 3 bin olan beldede de, 3 milyonluk kentte de "yerel sorunlar" ikinci plana itildi.
"İş" iktidarmuhalefet "hesaplaşmasına" döküldü.

***
Hiçbir seçimde medya, bu seçimdeki kadar "birkaç noktaya" odaklanmamıştı.
Gözler "İstanbul'a çevrildi."
Ankara'yla İzmir konuşuldu.
Gazeteler-TV'ler "Diyarbakır'a kitlendi."
Diyarbakır'da kimlik siyaseti hizmet siyasetinin önüne geçti.

***
* Ocağa ateş düşmüş, ekonomi geri geri gidiyor.
* İşsizlik artıyor.
* Fabrikalar kapanıyor.

***
Tayyip Bey "kendi stratejisini" dikkatle uyguladı.
1. CHP'ye ve Deniz Baykal'a "yüklendi babam yüklendi."
2. Ve "bir medya grubunu" açıktan "hedef" haline getirdi.
3. Böylelikle "krizin, diğer konuların" tartışılmasını engelledi.

***
Muhalefet "gündem belirleyemedi."
Tayyip Bey'in gündeminin "peşine takıldı, kaldı."
"Başbakan'a laf yetiştirmekle" uğraştı.

***
Sonuç:
* Tayyip Bey'in "taktiği" tuttu... Seçimde "asıl sorunlar... Ekonomi... İşsizlik" gündeme gelemedi.
* Başbakan "bir medya grubuna" vurdu ama... Muhalefet o medya grubunu "açıktan, yüksek sesle" savunmadı... Böylece Tayyip Bey "gol atmış sayıldı."
* Muhalefet "vizesiz Avrupa" gibi, "eğitim" gibi, "tırmanan işsizlik" gibi konuları meydanlara taşıma konusunda "ön hazırlık" sahibi değildi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA