Singapur Changi Havaalanı'nda bir temel ilke:
"Uçağın tekeri piste değdiği andan itibaren, en geç yarım saat içinde yolcu, havaalanından çıkmış olacak."
"İlke" bu olunca... Havaalanında "inanılmaz bir yarış" var.
"Hizmet" yarışı.
Sorduk:
- Kaç uçak iner?.. Kaç yolcu geçer?
Çoğu "büyük gövdeli" olmak üzere günde 450 uçak iniyor.
Günde 79 bin, yılda 29 milyon yolcu geçiyor. Ve "hizmetin kalitesi" düşmüyor.
"Nasıl beceriyorsunuz" diye sorduk.
Söze şöyle başladılar:
- Havaalanı ticari bir işletmedir... Para kazanmak için en yüksek güvenlik, en yüksek kalite ve en yüksek servisi sunmaya mecburuz.
- Yani devlete bağlı değil misiniz?
- Sivil Havacılık'a bağlıyız... Sivil Havacılık da özerk bir kurumdur... Sivil Havacılık'ın bünyesinde "terminal-havaalanı işletmeciliği" de vardır... Başka bölümler de... İsteyen ülkelere "danışmanlık yapan, bu yolla para kazanan" bölümler bile.
Singapur Changi Havaalanı'ndan 49 ülkeye uçuş yapılıyor.
49 ülkede "140 kente." Tarifeli sefer yapan havayolu sayısı 69.
Yani trafik "inanılmaz."
Ama "her şey saat gibi" işliyor, "hiçbir aksama" olmuyor.