1900'lü yılların başlarında icat edilen emniyet kemeri, trafik kazalarında en çok hayat kurtaran güvenlik donanımı olarak dikkat çekiyor. Yapılan araştırmalara göre emniyet kemeri bugüne kadar 1 milyon hayat kurtardı. Ancak buna rağmen birçok sürücü emniyet kemerini hâlâ kullanmıyor. 2017'de yayımlanan bir güvenlik raporu, trafik kazalarında hayatını kaybeden sürücülerin yüzde 50'sinin eğer emniyet kemeri kullanmış olsalardı hayatta kalabileceklerini ortaya koydu.
Bu yüzden otomotiv firmaları emniyet kemeri kullanımını artırmak için çalışmalar yapıyor. Skoda, yenilikçi LED emniyet kemeriyle birlikte yeni bir akılcı çözüme imza atmaya hazırlanıyor. Aydınlatmalı emniyet kemeri tokası patentini alarak dünyada bir ilke imza atan marka, emniyet kemerini kullanımını artırmanın yanı sıra kemerin yerini bulmayı kolaylaştırmayı hedefliyor. LED emniyet kemeri tokasında, geleneksel kırmızı düğme yerine Skoda tarzı kristal desenlerin olduğu bir ışıklandırma bulunuyor.
En başta beyaz olarak yanan ve emniyet kemeri tokasının yerini gösteren teknoloji, koltuğa birisi oturduğunda LED'lerin kırmızıya dönmesini sağlıyor. Emniyet kemeri takıldığında ise, LED ışıklandırma yeşile dönerek kemerin başarılı bir şekilde bağlandığını gösteriyor. Bu yeşil ışık ise, bir süre sonra beyaza dönüyor.
Akıllı LED emniyet kemeri tokası, özellikle çocukların emniyet kemeri bağlayıp bağlamadığından emin olmak için son derece kullanışlı bir özellik olarak da öne çıkıyor.
ARKA KOLTUKTA OTOMATİK KEMER
Son olarak Mercedes de arka koltukta emniyet kemeri kullanımını artırmak için bir yeniliğe imza atmış. Mercedes- Maybach S-Serisi ile birlikte bir Sedan'ın arka koltuk yolcuları da ilk kez otomatik emniyet kemeri uzatma özelliğinden yararlanıyor. Bu özellik yolcuyu emniyet kemerini bağlamaya teşvik ederken, aynı zamanda bu işlemi kolaylaştırıyor. Otomatik kemer uzatma özelliği makam koltuğunun ayarlanabilir sırtlığına entegre edildiğinden yolcu için her zaman doğru konumda bulunuyor.
1903'te icat edildi
Emniyet kemeri fikri Fransız mucit Gustave Liebau'ya ait. Ancak başarılı prototiplere rağmen, yüksek maliyet gibi gerekçelerle otomotiv firmaları tarafından ilgi görmedi.
İlk emniyet kemeri 30'lu yıllarda ABD'de doktorlar tarafından kullanılmaya başlandı.
1956 yılında ise Kaliforniya'da zorunlu hale getirildi. Bunun üzerine bazı otomotiv firmaları aksesuvar listelerine emniyet kemerini ekledi.
İki noktalı çapraz emniyet kemerini aksesuvar olarak piyasaya süren ilk marka Volvo oldu. Onu Chrysler ve Ford izledi.
Üç noktalı emniyet kemerini ise Volvo mühendisi Nils Bohlin geliştirdi. Buluşun patentini alan Volvo, bu yeniliği ücretsiz olarak tüm otomotiv sektörünün kullanımına açtı.
60'lı yıllarda emniyet kemeri standartları belirlendi ve otomobillerde kullanılmaya başlandı.