Otomobil markalarını birbirinden ayıran bazı tasarım özellikleri var. Izgara, far, tampon vb... Izgara denilince ilk aklıma gelen marka ise BMW. Alman otomotiv devi, böbreği anımsatan ızgarası ile meşhur...
1916 yılında kurulan BMW, ilk otomobilini 1928 yılında üretti. İlk üretilen modellerde BMW'nin en çok bilinen tasarım detayı yani böbrek kullanılmıyordu. İlk böbrek tasarımı 1933 yılında 303 adı verilen modelde kullanıldı. Daha sonraki modellerde de kullanılan böbrek tasarımının bugün markayla özdeşleştiğini görüyoruz. Böbrek tasarımını geliştiren kişi ise BMW tasarımcısı Fritz Fiedler oldu.
Tabi böbrek ızgara tasarımı yıllar içinde değişti. Kimi zaman yükseklikleri azaldı, kimi zaman inceldi.
Markanın yeni böbrek tasarımı ise 7 ile ve X7 modellerinde görüldü. Eleştirilere neden olan bu tasarım çizgisi, 4 Serisi Coupe ile tavan yaptı. Gerçekten de yeni BMW 4 Serisi Coupe, markanın dikey böbrek ızgara tasarımına yeni bir yorum getiriyor. Yeni BMW modellerinin çoğunun aksine kaput ile birleşmeyen büyük böbrek ızgara, ön tamponun da farklı tasarlanmasına neden olmuş.
Yeni böbrek ızgara tasarımı BMW tutkunları arasında da fikir ayrılığına yol açtı. Bazıları yeni tasarımı beğendi, bazıları beğenmedi. Ancak görünen o ki, daha sonraki BMW'lerde de benzer tasarımlarla karşılaşacağız.
KASIMDA YOLA ÇIKACAK
Yeni BMW 4 Serisi Coupe, kasım ayından itibaren yollarda olmaya hazırlanıyor. Yeni BMW 4 Serisi Coupe, Türkiye'de ilk etapta 1.6 litre 170 bg benzinli motora sahip 420i modeli ile satışa sunulacak. Araçta standart olarak sunulan Sürüş Asistanı, otomatik park özellikli Park Asistanı ve Geri Sürüş Asistanı sistemlerine ek olarak; BMW Live Cockpit Professional, 16 hoparlörlü Harman Kardon Ses Sistemi, kablosuz şarj fonksiyonuna sahip Akıllı Telefon Bağlantı Sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto özelliklerini içeren Akıllı Telefon Arayüzü öne çıkan donanımlar olacak.
Eleştirilere yanıt verdi
BMW Tasarım Müdürü Adrian van Hooydonk, yeni böbrek ızgara tasarımıyla ilgili geçen günlerde şu açıklamayı yapmıştı:
"BMW dünyada hayranları olan bir marka. Büyük çoğunluk tasarım tarihimizi biliyor. Onların bu tasarım çizgimizle duygusal bir bağ kurduğunu biliyoruz. Bu yüzden eleştirileri doğal karşılıyorum. Şu anda yaptığımız şey onlarla birlikte büyüyen bir kimliği değiştirmek. BMW gibi büyük bir şirket değişime açık olup radikal hamleler yapmak zorunda."