Yılda yaklaşık 18 milyon adet otomobilin satıldığı ABD'de en çok satan modellerin başında pick-up'lar geliyor. Devasa büyüklükteki pick-up'ların dışında SUV ve sedan gibi araçlar da ilgi görüyor. Küçük otomobil modelleri ise ABD'de satmıyor. Amerikalılar yemek porsiyonlarında olduğu gibi büyük otomobilleri tercih ediyor.
Bu durum Amerika pazarına giren küçük otomobil markalarının hayal kırıklığına uğramasına neden oluyor. Son olarak Daimler, küçük otomobil markası Smart'ı 2019 sonu itibariyle ABD ve Kanada'da satışını durdurma kararı verdi. Böylece Smart'ın 2008'de başlayan Amerika macerası sona erecek.
Pazara sunulduğu ilk yıl 25 bin adet satan Smart, beklenen satış rakamlarına bir türlü ulaşamadı. Aksine satışları her geçen yıl düştü. 2018'da 17.6 milyon adet aracın satıldığı ABD pazarında sadece 1300 adet Smart satılması, markanın sonunu getirdi.
SIRADA FIAT VAR
Şimdi gözler 27 yıllık aradan sonra 2011'de ABD pazarına dönen Fiat'a çevrildi. İtalyan marka ABD'de 500, 500X, 500L ile 124 Spider olmak üzere dört modelin satışını gerçekleştiriyor. Bir ara toplam satışlarını 46 bin adetlere, pazar payını ise yüzde 0.30'a kadar çıkaran Fiat'da da işler yolunda gitmiyor. Fiat'ın satışları 2018'de 15 bin adete, pazar payı yüzde 0.09'a düştü. 2019'un ilk dört ayında ise satışlar 3 bin 145 adete geriledi. Fiat'ın da Smart gibi ABD pazarından çekilebileceği konuşuluyor.
REKLAM KAMPANYASI BAŞARILI OLDU
ABD'ye giren ilk küçük otomobil Volkswagen Beetle oldu. Amerikan kültürü mottosu "Büyük düşün'e karşı, "Küçük düşün" sloganıyla satışa sunulan Beetle, savaş sonrası tüketim çılgınlığı yaşandığı bir dönemde başarılı oldu.
ABD PETROL KRİZİYLE TANIDI
1973'de yaşanan petrol krizi, geçici de olsa Amerikalıların küçük otomobillere yönelmesine neden oldu. Avrupalı ve Japon markalar, yakıt tüketimi düşük modellerle rekor satışlara imza attı. Daha önce Japon markaların ABD'ye giriş çabaları başarılı olmamıştı. Küçük otomobillere olan talebinin artması Amerikalı üreticilerin de daha küçük ve ekonomik modellere yöneltti