Akıllı cep telefonları ve tablet bilgisayarlarda kullanılan Gorilla Glass adı verilen hafif ve çizilmeye dayanıklı camlar, şimdi de otomobil markalarının radarına girdi. Ford Motor Company başta olmak üzere üreticiler, kimyasal sertleştirilmiş camları, otomobillerde kullanmak için testler yapıyor. Normal cama göre daha hafif olan Gorilla Glass'ın otomobilin ağırlığını düşürerek yakıt tüketimini azaltması hedefleniyor. Ancak Gorilla Glass'ı daha önceden keşfeden bir marka var. BMW şu anda, i adı verilen serisinin elektrikli spor modeli i8'de Gorilla Glass kullanıyor. BMW i8 modelinde motor bölmesinin arkasında Gorilla Glass var. Amaç, motor bölmesi ile kabin arasında ses yalıtımını iyileştirmek. Ford Motor Company de Fusion Lightweighting Concept aracında, Gorilla Glass ile normal camın birlikte kullanıldığı melez bir cam denedi. Ancak, marka camı seri üretim bir otomobilde henüz kullanmıyor.
NORMAL CAMA GÖRE PAHALI
Geleneksel cam ucuz bir malzeme. Gorilla Glass'ın maliyeti ise normal camdan daha yüksek. Ancak, otomobil üreticileri, aracın hafiflemesi ve yakıt tüketiminin düşmesini sağlayarak, yüksek maliyeti dengelemeye çalışıyor. Üreticilerin dikkat ettikleri bir başka özellik de güvenlik. Yeni camın, sürücü ve yolcular için güvenlik kriterlerini sağlaması gerekiyor. Normal bir camın maliyeti 20 dolar, ağırlığı ise 9 kilogram. Normal cam yerine Gorilla Glass kullanıldığında ağırlık yüzde 25- 30 arasında hafifliyor. Böylece ön camın ağırlığı 2.7 kilograma kadar iniyor. Otomotiv firmaları Gorilla Glass kullanmak için araştırmalar yapmaya devam ediyor. Yakın bir gelecekte, tüm otomobillerin ön cam, yan camlar ve tavan camlarının Gorilla Glass olduğunu görürsek şaşırmayın.
GORİLLA GLASS 2006'DA ÜRETİLMEYE BAŞLANDI
Gorilla Glass, Corning şirketinin geliştirdiği kimyasal olarak güçlendirilmiş bir cam. Bu camın en büyük özelliği sağlamlığının yanı sıra, direnci, inceliği ve hafifliği. Corning şirketi kimyasal olarak güçlendirilmiş camlarını 1960'da test etmeye başladı. Gorilla Glass 2006'da üretildi. Birçok elektronik cihazda kullanıyor.
LAMBORGHİNİ ÜSTÜ AÇILABİLİR HURACAN'I TANITTI
LamborghInI'nin merakla beklenen Huracan Spyder modeli, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda vitrine çıktı. Huracan'ın üstü açılabilir versiyonu, lüks konforla birlikte, saf ve dinamik tasarımı harmanlıyor. Düşük ağırlıktaki, elektro hidrolik yumuşak tavanı, yeni Lamborghini'ye tavanı hem açıkken hem de kapalıyken farklı bir görünüm kazandırırken, yol tutuş ve performanstan taviz vermeyerek sürücü ve yolculara maksimum konfor sunuyor. Atmosferik 5.2 litrelik V10 motor, 610 bg güç üretiyor. Yeni Huracan LP 610-4 Spyder, 0-100 km/s hızlanmasını 3.4 saniyede tamamlarken, 324 km/s'lik bir maksimum hıza erişiyor.