Türkiye'nin en iyi haber sitesi
BAŞYAZI MEHMET BARLAS

Sivil havacılık şirketlerinin sorumlulukları artıyor

Akıl sağlığını yitiren pilot tarafından Fransız Alpleri'nde düşürülen yolcu uçağının ait olduğu "Germanwings" şirketi Londra'daki metro istasyonlarında görülen reklam afişlerinden, "Şaşırmaya hazır olun" cümlesini çıkartmış.
Londra'dan Almanya'ya 29 sterline yolcu uçuran şirketin reklamındaki "Şaşırmaya hazır olun" cümlesinin devamında "Almanya'yı ziyaret edin.
Almanya'nın farklı yerlerinin tadını çıkarın.
Hamburg'a, Berlin'e uçun
" ifadeleri yer alıyormuş.
Ama son kazadan sonra reklamı okuyanların "Şaşırmaya hazır olun, uçağınızın pilotu akıl hastası çıkabilir" diye düşünecekleri ihtimali, şirketin reklamcılarını ürkütmüş.

Kasa kapısı gibi

Bu uçağın son anlarındaki ses kayıtlarından anlaşıldığına göre kaptan pilot bir an için çıktığı kabine geri dönmek istemiş ama uçağı düşürmeye karar verdiği anlaşılan bu akıl hastası yardımcı pilot ona kapıyı açmamış.
Uçaklardaki pilot kabinlerine açılan bu kapıların dışarıdan açılamaz olmasının nedeni de Amerikan emperyalizmini vurduklarını varsayan ve yolcu uçaklarını New York'taki "İkiz Kuleler"e çarptıran El Kaideci Muhammed Atta ve yoldaşları değil mi? Bu terörist saldırıdan sonra terörist korsanlar yolcu uçaklarına el koyamasın diye, pilot kabinlerinin kapıları, kasa kapıları kadar sağlam ve dirençli hale getirilmişti.

Yeni düzenlemeler

Ama anlaşılan uçakların güvenli uçuşunun tek tehdidi terörist korsanlar değilmiş.
Nitekim hâlâ ne ve nerede olduğu bilinemeyen kayıp Malezya uçağının da, pilotu tarafından rotasının dışına çıkartılıp düşürüldüğü teorisi ağır basmıyor mu?
Şimdi havacılık şirketleri bu son olaydan alınan dersler ışığında, uçuş sırasında pilotların yalnız kalmayacağı bir düzenlemeyi getiriyorlarmış. Bunun yanında pilotların akıl sağlığının da çok ciddi biçimde denetleneceği bir uygulama, herhalde gündemdedir.

Artan sorumluluklar

Her yıl milyarları aşan sayıdaki insanın uçak yolculuğu yaptığı günümüz dünyasında bu tür birkaç olay, tabii ki kitleleri uçaklardan otobüslere, trenlere veya gemilere kaydıramaz. Ama havacılık şirketlerinin sorumlulukları daha da artar. Gerek pilotların ve diğer uçak personelinin sağlıklı olması gerekse uçakların bakımı konusunda, sivil havacılık şirketlerine yeni yükümlülükler getirilir ve getirilmelidir de...
Uçakların güvenliği ve pilotların akıl ve beden sağlığı konusunda yeni bir döneme girildiği bu günlerde, benzer hassasiyetler keşke kara yollarındaki sürücülere dönük olarak da gündeme gelse... Uçak kazalarındaki can kayıpları direksiyonuna geçtikleri aracın motor gücünü kendi gücü zanneden ve kural tanımayan akıl hastası sürücülerin son verdiği hayatların yanında çok az sayıda değil mi?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA