Selma K. adlı okurum, satın aldığı mobilyaları 14 gün içinde geri vermek istediğinde karşılaştığı sorunu\r\naktarmış. Soru şöyle: “Bir mobilya mağazasından birkaç eşya sipariş verdim ve iki gün içinde getirdiler. Aradan iki hafta geçmeden kararımı değiştirdim ve mobilyaları geri vermek istedim.\r\nNe yazık ki satın aldığım mağaza mobilyaları geri almıyor. İki haftanın geçmediğini, geri verme hakkımın olduğunu söyledim ve bu konuda direttim ama kabul etmediler. Bildiğim kadarıyla iki hafta içinde satın\r\naldığımız herşeyi geri verebiliriz. Mobilyaları geri almaları için ne yapmalıyım?”\r\n\r\nYapılacak bir sey yok\r\n\r\nSelma hanım; bu konu pek çok kişi tarafından yanlış biliniyor. Her şartta ve satışta iki hafta içinde aldığınız eşyaları maalesef geri veremiyorsunuz. Eğer bir satış yani alışveriş yapılmışsa, iki hafta içinde sözleşmeden ya da satıştan geri dönme hakkınız yok. Ancak yapılan sözleşmede böyle bir ek madde yapılmış ve iki hafta içinde vazgeçme hakkı konusunda anlaşma sağlanmışsa malları geri verebilirsiniz. Ancak mağaza dışında bir stanttan, internetten, katalogdan ya da evinize gelen satıcıdan aldığınız ürünleri iki hafta içinde açıklama yapmadan geri gönderebilir veya verebilirsiniz. Satış sözleşmesinde size bu iki haftalık geri verme süresini tanımamışlarsa o zaman yapabilecek bir şeyiniz yok.\r\n\r\nHasar veya arızada durum değişir\r\n\r\nBir çok alışveriş mağazaları satılan malları belirli süreler içinde belirli şartlar çerçevesinde geri verme/alma imkanı tanıyor. Fakat bu sadece müşteri memnuniyeti ile alakalı olan bir durum. Müşterinin hakkı olduğundan değil. Şayet hasar veya arıza gibi bir durum söz konusu ise o zaman iş değişiyor. Siz mağazada imzaladığınız sözleşmeye bakın ve iki haftalık süre belirtilmemişse anlaşma yoluna gitmeye çalışın. Herkese iyi haftalar dilerim...