Geçen gün araç muayenesi için TÜVTURK'ün Dudullu istasyonuna gittim. Saat 09.00 için randevu almıştım. 08.46'da sıraya girdim. Önümde 23 kişi vardı.
Bu 23 kişinin 'kalem' işlemlerinin tamamlanması, iki gişe çalışmasına rağmen, tam 60 dakika sürdü.
Yapılan işlemler gayet basit olduğu için, bu 60 dakika gayet uzun bir süreydi.
Vatandaş bir saat kuyrukta bekleyecekse, o zaman 'randevu' almasının anlamı kalmıyor. Madem randevu alıyor, o halde 10, bilemedin 15 dakika beklemeli.
***
Bir sözüm de Maliye Bakanlığı'na:
Bütün araç sahipleri bu istasyonlara geliyor. Bazı araçların vergi borcu oluyor.
Bazen de, vergisi bankaya ödenmiş olmasına rağmen, araç borçlu gözüküyor. (Banka/bakanlık koordinasyonsuzluğu.)
Böyle bir durumda, vatandaşın işini gücünü bırakıp, bilmem neredeki vergi dairesine giderek 'borcu yoktur' belgesi alması gerekiyor.
Niye istasyonun hemen yanına bir gişe kurmuyorsunuz? Bütün yapacağınız, oraya bilgisayarlı bir görevliyi oturtmak. Vergi borçlarını tahsil etsin, 'borcu yoktur' belgesi versin.
Bu benim değil, istasyondaki vatandaşların talebi...
***
Gelelim işin 25 dakika süren muayene kısmına... Gördüğüm kadarıyla araca tam bir 'çekap' yapıldı. Görevli arkadaş a'dan z'ye her şeyi kontrol etti. Hızlı ve nazikti.
Kendi payıma memnun oldum. Aracın periyodik bakımını hiç aksatmam ama yine de teknisyenlerin işlerini iyi yapıp yapmadıklarını bilemiyor insan.
Şimdi içim rahatladı: Çünkü muayenede aracın durumu gayet iyi çıktı. Demek ki periyodik bakımları doğru dürüst yapılmış.