Haber eğlenceli: Bilkent Üniversitesi'nde okuyan 20 yaşındaki erkek öğrenci P.G., internetteki açık artırma sitesi ' gittigidiyor.com'a ilan veriyor... Ve diyor ki " Üniversitenin seksi ve popüler kızlarından birinin iki gün boyunca giydiği tanga satılık. "
85 bini aşkın kişi merak edip sitenin bu bölümünü ziyaret ediyor. 31 YTL'den başlayan artırma kısa sürede 1250 YTL'ye kadar çıkıyor.
Şimdi gelelim olayın bir başka yönüne. Öğrenci P.G. bunu, " Uyduruk bir bez parçasını öyle bir pazarlarım ki ortalık ayağa kalkar " tezini ispatlamak için yaptığını söylemiş ve ardandan eklemiş: " Kullanılmış tangaya gösterilen ilgi ülkedeki cinsel açlığın ne boyutta olduğunu ortaya koyuyor. "
Külliyen yanlış bir değerlendirme! Nedenini anlatayım.
Kullanılmış tangaya iki grup ilgi gösterir:
1) Eğlenmek isteyen fırlama erkekler. Arkadaşlarıyla birlikte, " Bakın Bilkentli kızın giyilmiş tangasını aldım; ha, hi, ho... " geyiği yapmak için sitedeki külotu satın alır.
2) Külot fetişistleri. Bunlar özellikle kullanılmış kadın külotuna meraklı erkeklerdir. Mesela Japonya'da bu tip erkekleri mutlu etmek için şirketler vardır. Bunlar özellikle liseli ve üniversiteli kızlara, belli bir ücret karşılığında çeşitli külotlar giydirir. Sonra da bu 'garantili' külotları fetişist erkeklere satarlar.
Yani kullanılmış külot satın almanın ülkedeki cinsel açlıkla hiçbir alakası yoktur. Cinsel açlık içindeki ortalama (yani fetişist olmayan) bir erkek, kullanılmış külota ilgi göstermez. Onun hayali 'bütün' bir kadındır.
Bilkentli P.G.'nin zeki bir pazarlamacı olduğu belli ama sattığı malı alan kişiler hakkında bir fikri yok.
Eğer pazarlama dersinde P.G.'nin hocası olsaydım, mutlaka notunu kırardım. Çünkü iyi bir pazarlamacı sadece malını değil, müşterisini de yakından tanır.
Aslında P.G. kardeşimiz, 'bez parçası' diye küçümseyerek, sattığı malı da tanımadığını ortaya koyuyor. Bir kadın tarafından giyilerek, o bez parçasına, fetişistlerin gözünde eklenen ' katma değeri' görmüyor. Bir not da buradan kırıyoruz.