Şarkıların sözleri 'kaymak tabağı' çizgisinde: " Yakacaksın sobayı/ Isıtacan odayı/ Saat beşe gelince/ Göreceksin pompayı "... " Hep peşime takılıyo/ Lan git diyom anlamıyo/ Abim seni öper dedi/ Delirmiş bu tınmıyor "... " Arabada 5, evde 15/ Hoşuma da giderse ağaya beleş."
Ankaralı Turgut, Ankaralı Namık ya da Ankaralı Yasemin gibi şarkıcıların erotik parçaları gündemde. Vatan'ın haberine göre bunlara ' köy pornosu' adı veriliyormuş. Şarkıcılar, "Amacımız eğlendirmek" derken, bazıları köpürüyor.
Hemen birkaç noktaya değinelim:
*Bir kere 'köy pornosu' yanlış bir tabir. ' Varoş erotizmi' denebilir. Söz konusu olan köy-möy değil, düpedüz büyük kentin kenarı.
*Genel olarak popüler kültür, özel olarak da müzik kültürü konusunda uzman olan Doç. Orhan Tekelioğlu'na sordum. "İsimlerin başındaki ' Ankaralı' lakabı asıl gerçeği yansıtmıyor" diyor: "Bu şarkıcıların çoğu Sincan'a yerleşmiş Romanlardan çıkıyor. Ankara pavyonlarında çalıp söylüyorlar. Meşhur olunca da 'Sincanlı' değil, 'Ankaralı' lakabını alıyorlar."
*Bir psikolog, " Bu parçalar bastırılmış duyguları açığa çıkarıyor. Adam bilinçaltına attığı şeyleri şarkıda bulunca beğeniyor " demiş. Bence tümüyle yanlış bir yorum. Çünkü ortada bastırılan bir duygu filan yok. Kadınerkek ilişkilerini, tam da yaşandığı biçim ve dille anlatıyor o parçalar. Bastırılma değil; açılma, saçılma, kendini toplumsal hayatta
pervasızca ifade etme söz konusu.
*Kaset, CD ve TV aracılığıyla görünürduyulur hale gelen bu cüretkar 'varoş cinselliği', biraz mürekkep yalamış ahlakçı orta sınıfı dehşete düşürüyor. Aşk ve cinsellik anlayışını Sezen Aksu ile sınırlayanlar; bu 'açık-saçıklık', bu 'uçkuru çözüklük', bu 'eline-diline-beline hakim olmama' karşısında şaşkına dönüyor.
*O şarkılara kulak verenler, siyasi çekişmeleriyle Türkiye'yi gerenleri geriyor: ' Koyver gitsin' halleriyle hem İslamcı, hem de Kemalist muhafazakarları deliye döndürüyorlar. Adnan Şenses ya da Timur Selçuk'un albümleri kaç satıyor bilmiyorum ama Ankaralı Turgut'un 'Döşeyelim Abi'si 850 bine vurmuş!