Biliyorsunuz, atv'de yayınlanacak olan 'Akademi Türkiye'nin galası cumartesi günü yapılacak. 'Akademi'nin benzeri yarışmalardan en önemli farkı yoğun eğitim programı... Salı akşamı Conrad Oteli'nde düzenlenen toplantısında yarışmacıları eğitecek olan Akademi hocalarının yanı sıra, lisans sahibi Endemol, 'S Yapım' ve sponsorların (Blendax ve Sony Music) yöneticileri medyayla bir araya geldi. Hocaların kimler olduğunu dünkü Günaydın'da okuduğunuz için tekrarlamıyorum.
Akademi'nin müdürü Meral Okay hocaları tek tek sunarken arkasındaki barkovizyonda yoğun mu yoğun ders programı yer alıyordu. Bir an için kendimi üniversitede sandım.
Bu hissime yarışmacılara bir 'iletişim kazasına' uğramamak için özellikle medyayla kuracakları ilişki konusunda dersler verecek olan iletişim uzmanı ve Sabah yazarı Ali Saydam tercüman oldu.
"Sakın yarışmacılara bu hocaları ve ders programını göstermeyin... Çocuklar umutsuzluğa kapılır, moralleri bozulur" dedi.
Ardından da önemli bir noktanın altını çizdi: "İmaj oluşturma, 'gibi' yapma dönemi geride kalıyor. Onun yerini kendini, özelliklerini, niteliklerini doğru bir biçimde anlatma alıyor."
Gerçekten de öyle... Eskiden medya ağırlıklı olarak imajın parlak boyasını kazımaya çalışırdı. Bu çaba tabii ki bitmedi. Ancak şimdilerde "itiraf ettirme" ve "ifşaatta bulunma" trendi yükseliyor. "Samimiyet, yürek, içten, hikâyesi olmak" gibi tabirlerin son zamanlarda sık sık kullanılmasının nedeni bu olsa gerek.